سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سابا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

12 هزار مگاوات "برق" مصرفي قابل صرفه‌جويي است

دودابی‌نژاد گفت: از امکان صرفه جویی 12 هزار مگاواتی در پیک مصرف برق با بهينه سازي لوازم برقی خانگی خبر داد.

امیر دودابی نژاد معاون آموزش و بهینه سازی مصرف انرژی سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه باید مصرف برق لوازم برقی خانگی بهینه شود، افزود: نقطه کلیدی در کیفیت لوازم خانگی میزان بهره‌وری انرژی آنها است.

وي گفت: سال 92 کل پیک مصرف برق کشور در زمان اوج بار 45 هزار مگاوات بوده که 12 هزار مگاوات آن قابل صرفه‌جویی است.

معاون آموزش و بهینه سازی مصرف انرژی سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) درخصوص ارتباط کنترل کیفیت و بهره وری انرژی، گفت: از دیدگاه مصرف‌کننده، کیفیت محصول و بهره‌وری انرژی رابطه یک به یک دارند و هرچه تقاضای محصول با بهره‌وری انرژی بالاتر باشد، تولید نیز افزایش مي‌يابد و برعکس هرچه محصول بی‌کیفیت‌تر باشد، تقاضا نیز برای آن کاهش می‌یابد.

دودابی نژاد ادامه داد: از دیدگاه سابا کیفیت بهره‌وری انرژی محصول، بسیار حائز اهمیت است و برهمین اساس از چهار راهبرد قیمت انرژی، ارتقای فناوری، قوانین و مقررات و معیارها و فرهنگ و نگرش برای افزایش بهره‌وری کالا استفاده می‌کنیم.

وی با بيان اينكه در کشور 22 میلیون مشترک خانگی، يك میلیون مشترک عمومی و 3.4 میلیون مشترک تجاری وجود دارد، گفت: 60 درصد مصرف انرژی الکتریکی در منازل مربوط به یخچال و کولرها هستند.

وي خاطرنشان كرد: ما می‌توانیم با کنترل کیفیت محصول‌ها، میزان مصرف انرژی آنها را نیز کاهش دهیم و سابا برای رسیدن به این هدف به تولیدکنندگان لوازم برقی برای ارتقای کیفیت محصول های خود وام بلاعوض اعطا می‌كند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، مگاوات ، صرفه جویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.