سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اقتصادی مطرح کرد

چشم انداز تیره و تار برای "اقتصاد آمريکا"

در حالي که باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا و ديگر مقامات اين کشور از جهت‌گيري جديد براي کشور سخن مي‌گويند برخي از آمريکايي‌ها به آينده کشورشان اميدي ندارند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي، نتايج نظرسنجي‌هاي اخير در آمريکا نشان مي‌دهد مردم اين کشور به شدت درباره دستيابي به روياي آمريکايي بدبين هستند.

در حالي که باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا و ديگر مقامات اين کشور از جهت‌گيري جديد براي کشور سخن مي‌گويند برخي از آمريکايي‌ها به آينده کشورشان اميدي ندارند.

80 درصد آمريکايي‌ها معتقدند در حال پيشرفت اجتماعي درمقايسه با نسل‌هاي قبل دشوارتر شده است. شمار فزاينده‌اي از آمريکايي‌ها معتقدند شرايط اقتصادي کشور به ضرر آنها است و داشتن يک زندگي معمولي بسيار سخت شده است.

کارشناسان نيز معتقدند تلاش‌هاي دولت براي تمرکز بر طبقه متوسط جامعه آمريکا بي‌نتيجه شده است. سياستمداران آمريکايي سردرگم شده‌اند و نمي‌دانند براي بهبود اوضاع اقتصادي کشور بايد چه کار کنند.

"ادوارد اسپانوس"، کارشناس اقتصادي در اين خصوص گفت: همه افراد جامعه به استثناي عده معدودي روز به روز وضع زندگي آنها وخيم‌تر مي‌شود.

وضع زيرساخت‌هاي آمريکا بد است؛ کار به جايي رسيده که حتي تامين غذاي مردم نيز با مخاطراتي مواجه است. در واقع، ديگر در آمريکا چيزي توليد نمي‌شود بلکه همه چيز از خارج وارد مي‌شود.

البته بايد توجه داشت که نابرابري توزيع ثروت فقط به بحث پول مربوط نمي‌شود بلکه نابرابري در توزيع فرصت‌ها نيز در جامعه آمريکا ساری و جاري است.

85 درصد آمريکايي‌ها معتقدند قوانيني که درباره ثروتمندان و فقراي جامعه به آنها استناد مي‌شود متفاوت است و در نتيجه فرصت برابر در کشور وجود ندارد و افراد از فرصت یکسانی براي پيشرفت برخوردار نيستند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.