سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صورت تأمین منابع رکورد جدیدی در سرعت ساخت مترو رقم می‌خورد

خودروهای شخصی با مصرف روزانه حدود 13 میلیون لیتر بنزین،‌ چندین میلیون لیتر گازوئیل فقط در شهر تهران خسارت‌‌های بسیار هنگفتی به اقتصاد ملی و زیست محیطی وارد می‌کند.

به  گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مترو به عنوان کارآمدترین شبکه حمل‌ونقل عمومی شهری نقش انکارناپذیری در حل مسائل  اقتصادی اجتماعی و محیط‌زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد این در حالی است که متروی تهران از نظر میزان هزینه تمام شده به ازای هر کیلومتر ساخت به طور  متوسط 30 درصد ارزان‌تر از کلیه متروهای در حال ساخت دنیا است که این میزان در مقایسه با متروی دبی حدود 40 درصد و در مقایسه با متروی استانبول دست کم 25 درصد ارزان‌تر است این رقم در مقایسه با متروی کلان‌شهرهای قاره اروپا و آمریکا هم بسیارکم‌تر است و با صرفه بودن احداث مترو در تهران را به خوبی نمایان می‌کند.در حال حاضر ثبت روزانه بیش از 3 میلیون سفر در تهران از طریق شبکه مترو عنوان می‌شود که مطابق بررسی‌ها به ازای این میزان از سهم جابجایی مسافر توسط مترو روزانه یک میلیون و950 هزار لیتر در سوخت پایتخت صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران نیز در این باره گفت:‌ طبق آمار در هر سفر از طریق مترو حدود 65 لیتر در مصرف سوخت و 27 دقیقه در اتلاف وقت صرفه‌جویی می‌شود.

 درویش افزود: بر اساس آمار و اطلاعات سفر با مترو موجب صرفه‌جویی سالانه‌ی35 میلیارد تومان در مصرف سوخت می‌شود که می‌تواند سهمی بسیار بالا در کاستن اثرات آلودگی هوا و خسارات ناشی از آن داشته باشد.

وی با اشاره به این که خسارات ناشی از آلودگی هوا در یک سال بر اساس آمار بانک جهانی بالغ بر 10 میلیارد دلا ر است تصریح کرد: با توسعه و تکمیل خطوط موجود و همچنین احداث خطوط طراحی شده می‌توان هدر رفتن سرمایه‌های ناشی از آن را برای سال‌های آینده جبران کرد.

وی در ادامه در خصوص بهره‌برداری رسمی از بخش جنوبی خط 3 مترو که در سال 92 انجام شد افزود: این خط مترو به عنوان یکی از نهادهای عدالت محوری است که به معنای واقعی کلمه امکانات شهری را در تمام نقاط شهر توزیع و در این راستا توازن ایجاد کرده است.

درویش گفت: این خط از مصادیق بارز هدف مدیریت شهری در کاهش فاصله جنوب به شمال پایتخت بود که محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بالاترین حجم عملیات عمرانی در گستره وسیع تهران بزرگ در مترو صورت می‌گیرد به نحوی که سه خط عظیم مترو در خطوط 3 و 6 و 7 به طور همزمان و با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا در حال ساخت است در صورتی که منابع مالی به موقع تأمین شود رکورد جدیدی در سرعت ساخت و تکمیل خطوط مترو به نام خدمت‌گزاران ایرانی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تأمین ، مترو ، مصرف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.