سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/

کاهش تعداد مسافران به خراسان جنوبی در پی برودت هوا

کاهش تعداد مسافران به خراسان جنوبی برودت هوا را در پی داشته است.

 

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیرجند با اشاره به این مطلب افزود:

گزارشهای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی حکایت از آن دارد: ظرف 48 ساعت گذشته، استان با 11 درجه کاهش دما مواجه بود و این در حالیست که حاجی آباد و زهان به ترتیب با 4 و 2 سانتیمتر بارش برف نیز مواجه بوده اند.

عربی افزود: در حال حاضر درجه حرارت در شهر بیرجند هفت درجه بالای صفر می باشد و پیش بینی هواشناسی برای 24 ساعت آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری برای استان است.
وی گفت: سرما و برودت هوا موجب کاهش ورودی گردشگر به این خطه شده است.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: در روزهای نخستین سال، اکثر گردشگرانی که وارد شهرهای این استان می شوند، کسانی هستند که عبوری می باشند و قصد اقامت در این استان را ندارند.

عربی گفت: با افزایش دما ظرف روزهای آینده و همچنین ورود مسافرانی که با قصد بازدید از شهرها و اماکن گردشگری این خطه را دارند، شاهد ماندگاری بیشتر مسافران در این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیمات ستاد سفرهای کشور، بنا نیست امسال آمار ورود و اقامت گردشگران را ارایه کنیم، افزود: با این حال تمامی تمهیدات لازم برای اقامتی خوش و آرام برای مهمانان نوروزی در این استان را بکار بسته ایم.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با همکاری ادارات صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی از اماکن اقامتی و رستورانها بازدید به عمل می آید و تاکنون هیچ واحد صنفی پلمپ نشده است.

عربی افزود: همچنین یگان حفاظت ما به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از مواریث ملی و فرهنگی در تلاش هستند و تا این لحظه گزارشی از تخریب یا سرقت به دست مان نرسیده است.

امیر انوری مقدم افزود: غالبا این بازارچه ها در کنار اماکن تاریخی و مذهبی متمرکز هستند و در کنار عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی، به طبخ آش و چای سنتی، اجرای مراسم سنتی کف زنی (طبخ نوعی شیرینی زمستانی) و سفالکاری و ساخت زیورآلات می پردازند. /س

وی گفت: بیشترین میزان فروش صنایع دستی در این مدت شامل حوله حریر، زیورآلات، سبد و همچنین محصولات پایه استان نظیر زعفران، زرشک و عناب بوده است.

برچسب ها: برودت ، هوا ، مسافران ، خراسان ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.