سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امداد رسانی به 50 هزار مسافر نوروزی در کشور/ اصفهان، مازندران و هرمزگان در صدر استان های حادثه خیز

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از امداد رسانی به 50 هزار و دویست‌وهشتاد نفر مسافر نوروزی و نجات هزار و پانصد نفر از مرگ حتمی، از ابتدای طرح امداد نوروزی خبرداد .

پیرحسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح امداد نوروزی جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای شروع طرح امداد نوروزی امدادگران هلال احمر به 5هزارو دویست وهشتاد مسافر نوروزی امداد رسانی کردند و توانستند با اقدام سریع وموثر 1500 نفر را از مرگ حتمی نجات دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: 794 نفر از نجات یافتگان پس از اقدامات اولیه درمان برای دریافت خدمات بهداشتی بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شدند همچنین 33 هزار و دویست ونوزده نفر نیز که به ویژه در برف وکولاک روزهای گذشته گرفتار شده بودند، در مساجد، پایگاه‌های امدادی، حسینه‌ها وحتی خانه‌های روستاییان اطراف جاده‌ها اسکان داده شدند.

وی در ادامه با اشاره به دویست و پنجاه‌وهشت مورد عملیات امداد ونجات در 24 ساعت گذشته افزود: در 24 ساعت گذشته نیز همچون روزهای گذشته امداد گران با ورود سریع ومداخله‌ی به موقع به 916 مصدوم امداد رسانی کردند و 117 نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند و 206 نفر را نیز از مرگ حتمی نجات دادند.

وی ادامه داد: 1600 نفر از مسافران نوروزی نیز در مراکز امن اسکان داده شده اند.

به گفته‌ی رییس سازمان امداد ونجات در استان‌های اصفهان، مازنداران و هرمزگان بیشترین خدمات امدادی و امدادرسانی‌ها صورت گرفته است.

کولیوند در پایان با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: احتمال آب گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها در بسیاری از مناطق کشور چون جنوب سیستان وبلوچستان، هرمزگان و بوشهر وجود دارد که همواره به مسافران نوروزی توصیه می‌شود که در هنگام سفر در هر نقطه از کشور به این نکات به ویژه وضعیت راه‌ها و هواشناسی توجه لازم را داشته باشند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.