سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویکرد اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته:

اعتماد سازی میان شرکای اجتماعی کار

حوزه روابط کار در دولت یازدهم بر عدم دخالت در مناسبات به منظور جلب اعتماد شرکای اجتماعی این حوزه در سال گذشته تأکید داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ در حوزه روابط کار دولت یازدهم به عدم دخالت در مناسبات این حوزه در سال 92 تأکید داشت.

 در این راستا با توجه به صحبت‌های حسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی تلاش می‌شود اعتماد شرکای اجتماعی دولت در این حوزه یعنی کارگر و کارفرما جلب شود.

 ضروری است به تشکل‌های مردم‌نهاد این شرکای اجتماعی اعتماد شود، ‌لذا با تغییر رویه دخالت دولت در امور این شرکا برنامه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی به صورت نظارت باغبانی خواهد بود.

 از این منظر تلاش دولت تنها تضمین سلامت انتخابات این تشکل‌ها و ایجاد بستر توسعه شکل‌گیری تشکل‌های مردمی با هدف تقویت حقوق شهروندی است.

بر اساس این گزارش،‌ از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در زمینه اجتماعی در سال گذشته نیز انعقاد تفاهم‌نامه، صندوق مهر امام رضا (ع) در خصوص اهدای کارت خرید اعتباری برای 7 هزار نفر از کارگران در نه استان و تهیه و تدوین کتاب راهنمای سلامت کارگران،‌ پیشرفت فیزیکی 70 درصد است.

گفتنی است،‌ برگزاری نهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و مبانی نهج‌البلاغه در 31 استان کشور و فعال کردن ستاد عتبات عالیات کارگری نیز از دیگر امور در زمینه یاد شده است.

معاونت توسعه مدیریت و منابع:‌


لازم به ذکر است،‌ در زمینه توسعه مدیریت و منابع، یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای پرسنلی، اداری،‌ مالی، حضور و غیاب،‌ آموزش و بازنشستگی از طریق مرکز فناوری اطلاعات،‌ ارتباطات و تحول اداری، برقراری سفرهای زیارتی و سیاحتی برای بیش از 205 خانواده کارکنان در معاونت توسعه مدیریت و منابع در سال 92 صورت گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: رویکرد ، کار ، اعتماد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.