سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش 20 درصدی "تاخیرات پروازی"/ به حد نصاب نرسیدن تعداد "مسافران" علت اصلی لغو پرواز

مدیر کل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برخی از پروازها به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد مسافران لغو شده و آن پرواز جایگزین مسیرهای پررفت و آمد می‌شود.

اسماعیلی مدیر کل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این که خوشبختانه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش تاخیرات پروازی مواجه بودیم گفت: با آغاز سال جدید و حجم ترددهای هوایی خوشبختانه با کاهش 20 درصدی تاخیرات و لغو پروازها مواجه بودیم.  
 
وی اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که با یکدیگر دارند مکلف هستند هواپیمای جایگزینی را برای پروازهای خود قرار داده و از ناوگان یکدیگر در مواقع تاخیر و یا کنسلی استفاده کنند.  
 
اسماعیلی اظهار داشت: کارشناسان هواپیمایی روزانه گزارش‌های پروازی مربوط به تاخیر و یا لغو پروازی را به مسافران اعلام می‌کنند. 
 
وی در خصوص علت لغو پروازها طی روزهای گذشته گفت: ذکر این نکته لازم است که برخی پروازها جزو پروازهای فصل گذشته بوده و این پروازها اکنون در برنامه‌های پروازی نوروزی قرار ندارند و حتی بابت آن‌ها بلیط هم فروخته نشده است و برخی دیگر از پروازها نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد مسافران لغو شده و آن پرواز جایگزین مسیرهای پر رفت و آمد شده است. 

*** پذيرش بيش 140 هزار نفر مسافر در هفته اي اول تعطيلات نوروزي در فرودگاه بين المللي امام خميني (ره)

همچنین روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد : امسال با انجام تمهيدات لازم و برنامه ريزي مناسب ، پرواز هاي فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) با افزايش بيس از 30 درصدي به ميزان مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده و تاكنون هيچ پرواز شركت هاي هواپيمايي داخلي در فرودگاه لغو نشده است .

مرتضي دهقان مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) در توضيح خبر منتشر شده در رسانه ها مبني بر لغو برخي از پروازهاي شركت هاي هواپيمايي در فرودگاه امام (ره) ‌بيان داشت : شركتهاي هواپيمايي براي انجام پروازي دقيق و منظم برنامه هاي پروازهاي خود را به دو فصل تابستاني و زمستاني تقسيم و تنظيم مي نمايند و در بعضي از ايام خاص همانند تعطيلات نوروزي و با توجه به نياز و تقاضاي مردم و مسافران به برقراري پرواز هاي فوق العاده اقدام مي كنند و برنامه ماهانه خود را به فوق العاده تغيير داده و جايگزين مي نمايند.

وي گفت : پروازهاي مورد اشاره در اخبار فاقد مسافر بوده و به لحاظ اطلاع رساني عمومي و همكاران فرودگاهي لغو اين پرواز در برنامه ها اعلام شده و مشكلي در اين خصوص در فرودگاه بوجود نيامده است.

مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) با تشكر از همراهي و نگاه دلسوزانه رسانه هاي جمعي به مسائل و اخبار فرودگاه افزود: با جلسات و برنامه ريزي منسجم ستاد تسهيلات نوروزي فرودگاه ، تمام پرواز هاي فوق العاده نوروز 93 با ايمن كامل و آرامش انجام پذيرفته و اميدوارم اين روند تا آخر تعطيلات نوروز ادامه يابد.

مرتضي دهقان با اشاره به خروج و ورود بيش از 140هزار نفر از هموطنان عزيز از مرز هوايي فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) اشاره كرد و گفت : از 25 اسفندماه 92 تا كنون بيش از 140 هزار نفر با 1176 پرواز از طريق مرز هوايي فرودگاه امام (ره) به كشور وارد و يا خارج شده اند.

وي اظهار داشت: در اين ايام با همكاري خوب پليس راهنمايي و رانندگي فرودگاه و همياري مردم ارجمند ، تعداد 8700 خودرو مسافران و مراجعان فرودگاه در پاركينگ هاي 5 گانه مستقر و پارك شده اند.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: نظارت ، سازمان ، راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.