سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور امنیت ملی آمریکا:

آمریکا و روسیه همچنان در مورد پرونده هسته ای ایران با یکدیگر همکاری می کنند/کار مشترک هیات های آمریکا و روسیه در مذاکرات هسته ای

مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی از ادامه همکاری واشنگتن و مسکو در زمینه پرونده هسته ای ایران،افغانستان،معاهده استارت و بحران سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"تونی بلینکن" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد:روسیه تاکنون با آمریکا همکاری داشته و دو کشور همچنان در زمینه مسائل ایران،افغانستان،معاهده استارت در مورد عدم اشاعه سلاح استراتژیک و به میزان کمتر در موضوع سوریه که روسیه به طور ویژه بر توافق امحای تسلیحات شیمیایی دمشق تمرکز دارد،همکاری دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه در تمامی این زمینه ها روسیه بنابر منافع شخصی خود کار می کند گفت:این اقدامات روسیه تغییر نخواهد کرد و مسکو ترجیح می دهد که همکاری بین مسکو و واشنگتن ادامه یابد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:آمریکا هیچگونه عقب نشینی از سوی روسیه در همکاری بین دو کشور ندیده و ما گروه هایی در مذاکرات هسته ای با ایران داریم که با یکدیگر مشترک کار می کنند.

وی همچنین استقرار نیروهای روسی در مرزهای شرقی اوکراین را نگران کننده خواند و گفت:این اقدامات امکان وقوع ناامنی و بی ثباتی را به وجود خواهد آورد.

"بلینکن" همچنین فاش کرد:"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با رهبران اروپایی پیرامون بر حمایت جهانی از اوکراین و انزوای روسیه به دلیل اقداماتش در اوکراین تاکید خواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.