سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

درایام نوروز هیچ یک از وعده های غذایی خود را حذف نکنید

یک کارشناس ارشد تغذیه به افراد توصیه کرد، در ایام نوروز هیچ یک از وعده های غذایی خود را حذف نکنند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرید اردیخانی گفت: با فرا رسیدن ایام نوروز و دید و بازدیدها و پذیرایی ها، مصرف شیرینی‌جات، تنقلات وآجیل، میوه جات و... در بین مردم افزایش می یابد و همین مسئله زمینه های چاقی و اضافه وزن را در افراد بوجود می آورد.

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به کم بودن فاصله بین دید و بازدیدهای نوروزی، به افراد و بخصوص افرادی که چاق هستند، توصیه کرد از پرخوری در این ایام پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مصرف زیاد شیرینی جات، آجیل، تنقلات، میوه جات و... وعده های شام و ناهار را با بی نظمی مواجه می کند، گفت: بهتر است افراد یک تا دو ساعت قبل از وعده های غذایی از مصرف شیرینی جات و تنقلات و آجیل ها خودداری کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه عوارض ناشی از نامنظم شدن وعده های غذایی در ایام نوروز می تواند به صورت پایدار درکودکان باقی بماند، به خانواده ها توصیه کرد در ایام نوروز وعده های غذایی منظم داشته باشند.

اردیخانی گفت: افراد باید در دید و بازدیدهای نوروزی از مصرف بی رویه مواد خوراکی خودداری کرده و به هیچ عنوان وعده های اصلی غذایی خود را حذف نکنند.

اردیخانی گفت: کودکان و نوجوانان، زنان باردار و افراد سالمند با حذف و نامنظم شدن وعده های غذایی با مشکل مواجه می شوند و توصیه می شود چنین افرادی به تغذیه خود در ایام نوروز توجه بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه به خانواده ها توصیه کرد، در انتخاب شیرینی هایی که برای نوروز خریداری می کنند توجه داشته باشند و از خرید شیرینی های با افزودنی ها و رنگ های شیمیایی بالا خودداری کرده و شیرینی های ساده را انتخاب کنند.

وی در ادامه پیاده رویبه میزان نیم ساعت را برای همه افراد و در همه سنین مناسب ارزیابی کرد و به افراد توصیه کرد: در ایام نوروز هم حتما پیاده روی را در برنامه روزانه خود بگنجانند./س
برچسب ها: غذا ، حذف ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.