سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده جدید آمریکا در امور سوریه ؛

از اصلی‌ترین وظایفم تقویت مخالفان میانه رو است!

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در مصاحبه با الحیات گفت : از اصلی‌ترین وظایفم تقویت مخالفان میانه رو می‌باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "الحیات" ، روبن اشتاین نماینده جدید آمریکا در امور سوریه که به تازگی عهده دار این پست شده است در مصاحبه با الحیات گفت : تقویت مخالفان معتدل سوری و یکپارچه‌‌کردن وهماهنگ کردن آنان و مبارزه با القاعده بخشی از اصلی‌ترین وظایف من می‌باشد.

وی در اولین مصاحبه خود با "الحیات" از زمان عهده دار شدن پست خود مدعی شد: واشنگتن هرگز نمی‌پذیرد که اسد در حکومت باقی بماند.

روبن اشتاین که در آستانه سفر دوره‌ای خود به منطقه و اروپا برای بحران سوریه می‌باشد گفت : اوضاع بسیار وخیم می‌باشد و یک نوع رکورد و بن بستی درباره بحران سوریه وجود دارد و ما می‌خواهیم که با دوستانمان در میان مخالفان و نیز منطقه و جامعه جهانی برای تأثیرگذاری در بحران سوریه همکاری نماییم.

وی همچنین گفت: استراتژی واشنگتن حل سیاسی بحران این کشور طبق چارچوب ژنو می‌باشد و آنچه من می‌توانم بگویم این است که ما مشورت های خود را برای اینکه ببینیم چطور امکان دارد مخالفان و اپوزوسیون را تقویت نماییم ، افزایش می‌دهیم.

وی در پاسخ به سؤال الحیات مبنی بر موضع آمریکا درباره امکان نامزدی اسد برای دور جدید انتخابات ریاست جمهوری سوریه درماه ژوئن و اجرای انتخابات به رغم بحران در این کشور گفت : نمی‌خواهم درمورد انتظارات درآینده صحبت کنم ، اما آنچه برداشت من است این است که اجرای انتخابات در این شرایط نقض توافقنامه ژنو است و برای ایالات متحده و جامعه جهانی سخت است که این انتخابات را قانونی به‌حساب آورند و از این رو می‌بینیم که ایالات متحده و کشورهای دیگر آن را غیرقانونی به‌حساب مي آورند.

وی در مورد جنگ‌های میدانی در سوریه ونیز حمله نظامی به دولت سوریه گفت : هرکس که فکر کند که راه‌حلی نظامی وجود دارد در توهم بوده و هر راه‌حلی ثابت که باعث بهتر شدن آینده سوریه گردد باید که سیاسی باشد.

وی همچنین احتمال پذیرفته شدن ماندن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از سوی واشنگتن را رد کرد و گفت : ما بوضوح درباره آینده سوریه صحبت کرده‌ایم و آینده سوریه شامل ماندن رهبری اسد در این نظام نخواهد شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.