سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به عملکرد فدراسیون دو ومیدانی در سال 92؛

از لیگ پرحاشیه و دوپینگ تا افتخارآفرینی در داخل سالن آسیا

دوپینگ رحیمیان در مسابقات جهانی و عدم نتیجه مطلوب ملی پوشان در آسیا را از نقاط ضعف و عملکرد مثبت ملی پوشان در مسابقات داخل سالن آسیا و کشورهای اسلامی را از نقاط قوت دو و میدانی در سال 92 دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، شاید بتوان مهم‌ترین عرصه برای ورزشکاران ایرانی را حضور پرقدرت آنها در آسیا دانست، دو و میدانی کاران نیز از این قضیه مستثنی نیستند، اما دو و میدانی کاران در بیستمین دوره مسابقات آسیایی که تیرماه در هند برگزار شد و با کسب سه مدال نقره کیوان قصرزاده در پرش ارتفاع، محمد صمیمی و لیلا رجبی در پرتاب دیسک به کار خود پایان دادند نکته حائز اهمیت در این رقابتها عدم حضور احسای حدادی به دلیل مشکلات با فدراسیون بود که به این ترتیب یکی از مدالهای حتمی از دست کاروان ایران رفت.
 
در مسابقات جهانی باز هم حدادی غایب بود، لیلا رجبی در ماده پرتاب دیسک به دلیل آسیب دیدگی در پاشنه آشیل از شرکت در مسابقات انصراف داد، رضا قاسمی و حسن تفتیان در ماده سرعت و محمود صمیمی در پرتاب دیسک عملکرد مطلوبی نداشتند و از دور رقابت‌ها حذف شدند، اما بحرانی‌ترین اتفاق دو و میدانی در سال 92 وقتی بروز کرد که تست دوپینگ ابراهیم رحیمیان در این رقابت‌ها مثبت اعلام شد و غیبت دو ساله وی از میادین ورزشی را به همراه داشت.
 
احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک 2012 لندن غیبتش را با کسب رتبه چهارم در لیگ الماس جبران کرد و باز هم گلایه‌هایش از مسئولان فدراسیون ادامه داشت ولی با شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی به این شکایت‌ها خاتمه داد.
 
در مسابقات کشورهای اسلامی دو و میدانی کاران کشورمان با پنج طلا، سه نقره و یک برنز نایب قهرمان شدند.
 
بازهم حاشیه دست از سر دو و میدانی برنداشت، در آخرین مرحله لیگ دو و میدانی اختلافات دو مدعی اصلی، پیکان و نفت، طوری بروز کرد که مسئولان فدراسیون با برگزاری جلسه کمیته فنی رای به قهرمانی تیم پیکان دادند و این در حالی بود که مسئولان نفت مدعی بودند قهرمانی پیکانی‌ها عادلانه نیست و زد و بندهایی که مسئولان پیکان با فدراسیون داشتند دلیل این قهرمانی بوده است.
 
اما در آخرین روزهای سال 92 این ناکامی‌ها تا حدی جبران شد و آن موفقیت ورزشکاران کشورمان در مسابقات داخل سالن آسیا و دو صحرانوردی بود، در مسابقات داخل سالن آسیا رضا قاسمی، مریم طوسی، مهدی زمانی و محمد ارزنده مدال آوران کشورمان درا ین رقابتها بودند.
 
در مسابقات دو صحرانوردی آسیا نیز جوانان پس از 9 و بزرگسالان پس از 11 سال عنوان دوم و سوم آسیا را در بخش تیمی کسب کردند.

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.