سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امداد رسانی به 26هزار مسافر نوروزی در 24 ساعت گذشته/نجات317 نفر از مرگ حتمی

رئیس سازمان امداد و نجات از امداد رسانی به 26هزار مسافر نوروزی در 24 ساعت گذشته به ویژه در محورهای شمالی کشور خبر داد.

پیرحسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اشاره به شرایط جوی نامساعد در برخی استان‌های کشور گفت: طی 24 گذشته شرایط نامساعد و ناپایدار جوی به ویژه برف و کولاک از برخی استان‌های شمالی و مرکزی کشوری اورژانس را در 316 عملیات امدادی وارد صحنه کرد که 139 مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای بود.

وی در ادامه با اشاره به امداد رسانی به 26 هزار و319 مسافر نوروزی متاثر از برف و کولاک افزود:برف و کولاک در برخی از محورها به ویژه محورهای منتهی به مشهد مقدس به حدی بود که امدادگران به 8 هزار و 500 مسافر نوروزی امداد رسانی کردند.

وی تصریح کرد: همچنین 11 هزار و 437 مسافر نوروزی در مساجد و پایگاه های امدادی و یا حتی منازل مسکونی روستائیان اطراف جاده‌ها اسکان داده شدند.

کولیوند به مصدومیت 969 نفر اشاره کرد و بیان داشت: 809 نفر از مصدومین برف و کولاک با درمان سرپایی مداوا شدند و 16 نفر دیگر برای دریافت خدمات درمان بیشتر به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شدند و 317 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند که 247 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای دچار اسیب شده بودند و 28 تن دیگر در برف و کولاک گرفتار بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به متوقف شدن بارش برف، پیش بینی آبگرفتگی و طغیان برخی از رودخانه‌ها می‌شود که مسافران و هموطنان عزیز  حتی باید به این نکته توجه داشته باشند و تدابیر لازم را برای سفری بی خطر و ایمن بیندیشند.

به گفته کولیوند روزانه امداد رسانی در محورها و جاده‌های برفی کشور با توان چند برابر به همراهی و همکاری اورژانس کشور، راهداری و شهرداری های مناطق مختلف ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: با
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.