سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش حضور زنان در اجتماع با کم‌رویی

یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: کم‌رویی زنان نوعی اضطراب اجتماعی است که باعث منزوی شدن آنها در عرصه‌های مختلف اجتماع می‌شود.

ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کم‌رویی نوعی ترس یا اضطراب اجتماعی بوده که به واسطه آن فرد از مواجه شدن با افراد ناآشنا و ارتباطات اجتماعی گریزان است.
 
ابهری در رابطه با ریشه اصلی کم‌رویی ادامه داد: ریشه اصلی کم‌رویی می‌تواند در ترس یا اضطراب اجتماعی نهفته باشد اضطراب یک پاسخ طبیعی در مقابل هر نوع تهدید یا فرآیند آگاه کننده و اخطاری به فرد درباره یک خطر یا موقعیت دشوار است.
 
ابهری تاکید کرد: اضطراب در حد تعادل آن برای بسیاری از اعمال و رفتارهای انسان و تلاش و آمادگی برای مقابله با تهدیدها و خطرهای اجتماعی ضروری است اما زمانیکه نگرانی‌های فرد نسبت به مسائل مختلف فزونی یابد دچار اضطرابی می‌شود که درنتیجه اعتماد به نفس او کاهش می‌یابد.
 
ابهری در خصوص علل کم‌رویی گفت: علت کم‌رویی عمدتا به روابط بین فردی و نحوه تربیت برمی‌گردد در این میان خانواده یکی از علل اساسی کم‌رویی است، انتظارات نامعقول والدین از دختران خود و سخت گیری بیش از حد از اصلی‌ترین زمینه‌های رشد کم‌رویی دختران است.
 
ابهری افزود: اضطراب اجتماعی وقوع نوعی ارزیابی شخصی در موقعیت‌های مختلف اجتماعی است، به عبارت دیگر زنان و دخترانی که دچار اضطراب اجتماعی هستند ازمواجه با دیگران و از اینکه مورد داوری دیگران قرار می‌گیرند دچار ترس و واهمه هستند.
 
ابهری خاطرنشان کرد: خانواده و جامعه باید تفاوت حیا و کم‌رویی را بداند و بشناسد حیا صرف ظاهرنشدن در جمع و اجتماع نیست جامعه ما نیاز به حضور فعال و استفاده از استعدادها و توانمندی‌های زنان و دختران در عرصه‌های مختلف اجتماعی دارد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: حضور ، زنان ، اجتماع ، ابهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.