سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز یکشنبه سوم فروردین 93؛

شگفت زدگی زائران "حرم رضوی" از "بارش برف"/ "فیروزکوه" و "خیرآباد" زنجان سردترین نقاط کشور

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور امروز هم در اکثر مناطق به ویژه شمال شرق، شرق و شرق سواحل دریای خزر شاهد کاهش دما،‌ وزش باد و بارش باران و در مناطق مرتفع شاهد بارش برف هستم.

نقشینه کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: این سامانه بارشی از فردا از مرزهای شرقی کشور خارج و پس از آن ما شاهد روند افزایشی دما در اکثر مناطق کشور هستیم.  
 
وی تصریح کرد: امروز خلیج فارس مواج و فردا دریای عمان مواج خواهد بود.  
 
این کارشناس هواشناسی ادامه داد: با گذر موجی از جنوب کشور طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه انتظار می‌رود که در استان‌های جنوبی و جنوب شرقی شاهد بارش باران همراه با رعد و برق باشیم.  
 
نقشینه در رابطه با هوای تهران عنوان کرد: انتظار می‌رود که شاهد کاهش میزان ابر در تهران باشیم ضمن آنکه بیشینه دما امروز در تهران 13 درجه و فردا 14 درجه و در روز سه‌شنبه به 15 درجه خواهد رسید. همچنین در حال حاضر کمیه دما در تهران6 درجه است. 

*** بارش برفزائران "حرم رضوی" را شگفت زده کرد


بررسی آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار سامانه بارشی همراه با تقویت جریانات سرد شمالی بر روی استان است که پیامد آن کاهش دما همراه با بارش برف و باران بر روی استان است.

گفتنی است، از روز دوشنبه سامانه بارشی فوق به تدریج از استان خارج خواهد شد.

بر این اساس هوای امروز مشهد با بارش برف و باران همراه با وزش باد بوده که حداقل دمای امروز مشهد به منفی یک درجه و حداکثر دمای آن به مثبت هفت درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

شایان ذکر است، در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در استان از ایستگاه هواشناسی کلات نادر به میزان 7.2 میلی‌متر گزارش شده است.

 
***فیروزکوه در تهران و خیرآباد زنجان سردترین نقاط کشور

وی در رابطه با سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در سومین روز از فروردین 93 گفت: در حال حاضر طبق بررسی‌های انجام شده سردترین نقاط کشور مربوط به ارتفاعات فیروزکوه در استان تهران و خیرآباد زنجان، هرکدام با 10 درجه زیر صفر است؛ ضمن آنکه گرم‌ترین نقاط کشور هم مربوط به شهرستان بستک با 35 درجه دما در استان هرمزگان و شهرستان راسک و نیکشهر به ترتیب با 34 درجه و 32 درجه بالای صفر در استان سیستان و بلوچستان است.  
 
وی در پایان تصریح کرد: دمای هوای تهران به تدریج گرم‌تر می‌شود.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: تهران ، فیروزکوه ، هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.