سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه نکته طلایی که بیماران قلبی باید در سفر رعایت کنند

بیماران قلبی بايد به نوع سفر هوایی یا زمینی، طول سفر و میزان فعالیتی که در آن سفر می‌خواهند انجام دهند توجه كنند.

دکتر محمد رضا محمد حسنی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران در خصوص احتیاط بیماران قلبی در سفر گفت: کسانی که بیماری قلبی دارند بهتر است در مورد سفر با پزشک مشاوره کنند زیرا  ده ها نوع بیماری قلبی و ده‌ها نوع سفر با وسایل نقلیه متفاوت داریم ضمن اینکه بیماران داروهایی که مصرف می‌کنند و رژیم غذایشان پیچیده است.

وی اظهار داشت: در بیماران قلبی نوع سفر هوایی یا زمینی، طول سفر و میزان فعالیتی که در آن سفر می‌خواهند انجام دهند مهم است و این سه فاکتور را باید مد نظر داشته باشند.
 
وی در ادامه گفت: کسانی که جوان هستند و بیماری قلبی مادرزادی دارند زمانی که عمل جراحی شدند هیچ گونه محدودیتی ندارند زیرا بیماری برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد جوان نباشد و مشکل فشار خون و دیابت داشته باشد اگر عمل جراحی هم انجام دهد باز هم به طور کامل بهبود نیافته و دارو مصرف می‌کند بنابراین محدودیت دارد و باید رژیم غذایشان را رعایت کنند زیرا معمولاً سفر رژیم غذایی را برهم می‌زند.

وی تصریح کرد: بیماران قلبی حتماً باید در طول سفر دارو همراهشان باشد و توجه داشته باشند اگر به کشور‌های خارجی میروند حتماً مجوز حمل آن دارو را داشته باشند و در سفر غذاهای لازم و مناسب بیماری‌شان مصرف کنند.

وی در پایان گفت: اگر سفر بیمار طولانی باشد در صورتی که پزشک اجازه دهد یک مقدار فعالیت و پیاده‌روی ضروری است زیرا یکی از خطرهایی که سفر هوایی تهدید می‌کند ایجاد لخته در ورید‌ها است بنابر این بی‌تحرکی طولانی مدت می‌تواند خطرناک باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: نکته ، قلبی ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.