سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمهیدات ویژه شهرداری منطقه 10 برای ایام نوروز؛

موزه حیات وحش و آثار طبیعی هفت چنار ، میزبان میهمانان نوروزی/بازدید رایگان از اماکن دیدنی منطقه10

شهردار منطقه 10 از اجرای تمهیدات ویژه و آمادگی کامل موزه حیات وحش و آثار طبیعی هفت چنار و سایر مکان های گردشگری و دیدنی منطقه برای بازدید و میزبانی از میهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده و اتخاذ تمهیدات مناسب در طرح استقبال از بهار زمینه های مناسب برای بازدید از اماکن دیدنی و گردشگری منطقه و اسکان مسافران نوروزی فراهم شده و شهروندان می توانند با فراغ بال ضمن استفاده بهینه از اوقات فراغت به صورت رایگان از مکان های جذاب و دیدنی منطقه بازدید کنند .
 
وی با بیان این که موزه هفت چنار ، مجموعه ای مناسب برای بازدید شهروندان و دانش پژوهان است، افزود : موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار در زمینی به مساحت 7693 متر مربع و زیربنای 2683 مترمربع در یکی از محله های قدیمی تهران به نام بریانک در خیابانی که هفت چنار کهنسال در آن قرار دارد، واقع شده است.
 
شهردار منطقه10 افزود: این مجموعه ترکیبی از معماری قدیمی، فضای سبز و موزه حیات وحش است. ساختمان قدیمی و زیبای موزه که در ابتدا کارخانه جوراب بافی بوده و 100 سال قدمت دارد را می توان جزء یکی از مفاخر معماری به یادگار مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی دانست. همچنین فضای سبز آن یادگاری از باغ های قدیمی و زیبای تهران است. موزه حیات وحش این مجموعه تلفیقی از زمین شناسی و آثار طبیعی و نمونه های زنده و غیر زنده بی مهرگان، مهره داران، آبزیان، خزندگان، پرندگان و پستانداران است.
 
وی یادآورشد: از سایر بخش های متنوع موزه می توان به سفره خانه، قهوه خانه سنتی و کتابخانه موزه که شامل 4500 جلد کتاب تخصصی و عمومی است، اشاره کرد.
 
به گفته شهردار منطقه10 ، بارگاه مطهر امام زاده معصوم (ع) ، موزه برادران اقبالی ، پارک آموزش ترافیک و بوستان ها از دیگر مکان هایی هستند که شهروندان به صورت رایگان می توانند از آنها استفاده کنند .
 
عظیمی در ادامه از برپایی تورهای رایگان گردشگری برای بازدید از امکان دیدنی شهر تهران در چند مسیر خبر داد و افزود: بجز امکانات نام برده شده در سطح منطقه ، شرایط بهره مندی شهروندان از سایر نقاط دیدنی شهر در قالب تورهای نیمروزه و یکروزه فراهم شده و علاقمندان می توانند برای ثبت نام به نزدیک ترین سرای محل زندگی خود مراجعه کنند .

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شهردار ، اثار ، طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.