سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

افزایش بازرسی ها در مبدأ، ماندگاری کالا‌ها در گمرکات را کم می‌کند

پیروز بخت با بیان اینکه درحال افزایش هماهنگی‌ها برای کاهش مدت زمان ماندگاری کالا‌ها در گمرکات هستیم، گفت: افزایش بازرسی‌ها در مبدأ، ماندگاری کالا‌ها درگمرکات را کم می‌کند.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد درگفتگو با خبرنگار افتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص واردات لوزام آرایشی وبهداشتی اظهارداشت: برخی از اقلام لوازم آرایشی وبهداشتی هم مشمول استاندارد‌های اجباری و هم مشمول نظارت و کنترل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: بخشی که مشمول استاندارد اجباری است، زمانیکه بدون گواهی بازرسی وارد شوند درگمرکات نمونه‌برداری و آزمایش شده و سپس به آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده سازمان استاندارد ارسال شده و نهایتاً مجوز ورود را اخذ می‌کنند.

پیروزبخت تصریح کرد: توصیه می‌شود، بازرسی‌ها در مبدا با گستردگی بیشتری انجام شودتا ماندگاری کالا‌ها در گمرکات کم شود چرا که استاندارد‌های معتبر ملی و بین المللی بر آنها حکم می‌کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه هم اکنون درحال افزایش هماهنگی‌ها برای کاهش مدت زمان ماندگاری کالا‌ها درگمرکات هستیم، گفت: سازمان ملی استاندارد بر اساس استاندارد های ملی ایران و به روز اقدام به کنترل کالا‌ها می‌کند، اما زمانی که هماهنگی‌ها افزایش یابد، دقت نیز در این کار بیشتر می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، استاندارد ، بازرسی ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.