سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

شهرستان بافت در انتظار گردشگران نوروزی

شهرستان بافت در ۱۵۶کیلومتری مرکز استان کرمان، از مرتفع ترین و خوش آب و هوا ترین مناطق استان کرمان و ایرانست.

 
 

فرماندار بافت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: شهرستان بافت با طبیعت زیبایی که از لحاظ پوشش گیاهی دارد ، همواره موردتوجه گردشگران زیادی بوده است.

مناطق گردشگری شهرستان بافت

محمد علی بهروز مناطق گردشگری شهرستان بافت را شامل: گوغر ، پارک ملی خبر ، گوشک ، غار طرنگ ، غار جفریز ، دامنه های کوه شاه و... دانست وافزود: پارسال بیش از 200 هزار گردشگر از مناطق گردشگری شهرستان بافت بازدید کردند.

وجود بیش از 23 بقعه متبرکه در شهرستان بافت

فرماندار بافت به وجود بیش از 23 بقعه متبرکه در شهرستان بافت اشاره کرد و مشهورترین آنها را "امامزاده سید علی موسی (ع) "و "سید سلطان فقیه الدین "و "امامزاده جعفر (ع) "عنوان کرد.

بهروز با اعلام اینکه "امامزاده سید علی موسی (ع)"برادر "حضرت علی بن موسی الرضا(ع)"می‌باشد، افزود: مرقد این امامزاده از اماکن مهم و مورد احترام مردم دشتاب و شهرستان بافت است که در ۲۸ کیلومتری شهر بافت واقع شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: این مکان زیارتی همواره در ایام مختلف و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان عده زیادی از عاشقان و دلدادگان اهل بیت (علیهم السلام) است.

بهروز تصریح کرد: "امامزاده سید علی موسی (ع) "در کنار روستایی به همین نام و با آب وهوایی بسیار مناسب و دلپذیر در تابستان یکی از مکان‌های مورد استقبال مردم شهرستان بافت ، شهرها و استان‌های همجوار می‌باشد.

وی یادآور شد: "سلطان فقیه الدین"نام امامزاده ای در شهر بزنجان است و این بی بی بزرگوار از فرزندان امام هفتم "حضرت موسی بن جعفر(ع) " است که مرقد مطهرش در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان و در مسیر کرمان به بافت (در شهر بزنجان ) واقع شده است.

بهروز با اشاره به اینکه پارسال 200 هزار گردشگر از شهرستان بافت بازدید کرده اند ، پیش بینی کرد: امسال با اقدامات صورت گرفته در این شهرستان بیش از 300 هزار گردشگر بازدید کنند.

بیش از 10 مکان اسکان برای میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بیش از 10 مکان اسکان برای میهمانان نوروزی در اماکن اقامتی گوغر ، بزنجان ، گوشک ، غار طرنگ ، شهرستان بافت و شهرداریها در نظر گرفته شده است.

بهروز افزود: در مرکز شهر و ورودی شهرستان بافت از محصولات طبیعی ، صنایع دستی شهرستان بافت عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی محیط زیست شهرستان بافت ، علاقه مندان می توانند از مناطق طبیعی و تفریحی این شهرستان نیز بازدید کنند.

بهروز محصول اصلی این شهرستان را گردو دانست و تصریح کرد: محصول گردوی شهرستان بافت به سایر استان‌های کشور صادر می شود که به دلیل ارتفاع بالای شهرستان بافت از سطح دریا از کیفیت بالایی برخوردار است./س

گزارش از: آذرعسکرپور
برچسب ها: بافت ، گردشگران ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.