سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان خود را از این مواد غذایی دور نگه دارید

مصرف انواع فست فود‌ها به دلیل داشتن افزودنی‌ها و احتمال بروز انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان گوارش به کودکان توصیه نمی‌شود.

دکتر شهرزاد مهدیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: فرآورده‌های گوشتی به دلیل وجود مواد نگهدارنده، چربی‌های اشباع شده و افزودنی‌های غیر گوشتی، برای سلامت افراد مضر هستند بخش عمده‌ای از مصرف فست‌فود‌ها ناشی از مسائل فرهنگی بوده و لازم است این فرهنگ در خانواده‌ها به صورت پایه‌ای اصلاح شود.
 
 وی در خصوص مضرات استفاده از فست‌فود‌ها تصریح کرد: عمده مواد تشکیل دهنده فست فود‌ها سوسیس و کالباس‌ است و این محصولات بنا به مختلفی می‌تواند برای سلامت افراد مضر باشد.

 وی همچنین افزود: در برخی موارد نیز امکان تقلب و جود دارد که از گوشت خالص برای تولید فرآورده‌های گوشتی نیز استفاده نشود که این امر نیز می‌تواند گاهی خطر آفرین باشد همچنین بسیاری از کارخانجات تولید فرآورده‌های گوشتی برای اینکه محصولات خود را به قوام برساند مجبورند از چربی‌های اشباع در آنها استفاده کنند که این چربی‌ها برای سلامتی مضر هستند .
 
این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد:  افزودنی‌هایی که به فرآورده‌های گوشتی اضافه می‌شود نیز می‌تواند مضر باشد که اگر چه مانع رشد نکردن باکتری در این محصولات می‌شود،  اما میزان افزودنی‌ها اگر افزایش یابد بر اساس استاندارد‌ها نباشد تهدیدی برای سلامتی افراد است.
 
دکتر محمدیان گفت: انواع سرطان‌ها، به ویژه مول خاص از سرطان دستگاه گوارش می‌تواند از طریق این افزودنی‌ها در بدن ایجاد شود خصوصا در کودکان که سرعت رشد و تکثیر سلولی آنها بالا است.


انتهای پیام/
برچسب ها: غذا ، سرطان ، فست فود ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.