سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملکرد فدراسیون جودو‌ در سال 92 ؛

ناکامی جودو‌ در مقابل سربلندی کوراش‌

فدراسیون جودو‌ در سال 92 از خطرات بین‌المللی و تعلیق در امان بود اما نتوانست در مسابقات برون مرزی مطابق انتظار عمل کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، جود‌و ایران در سال 92 مشکلات بین‌المللی و خطراتی که سال قبل با آن مواجه شده بود از جمله تعلیق را نداشت همین فرصتی شد تا رستگار  و میر اسماعیلی رئیس و نایب رئیس  فدراسیون فرصت مناسبی پیدا کنند تا روی مسائل داخلی تمرکز کرده و برای برنامه بلند مدت خود که مدال آوری در المپیک 2016  است گام بردارند،  هر چند در اوایل سال کسب مدال‌های تاریخی و رنگارنگ‌ توسط تک ستاره‌ها نوید خوبی  برای جودوی‌ ایران بود اما هرچند به ماههای‌ آخر سال نزدیک شدیم رنگ این مدال‌ها به برنز تغییر کرد یا بدون مدال شدیم همان تیتر ناکامی جودو ایران همین  موضوع باعث شد تا مسئول فدراسیون تغییراتی را در کادر فنی به وجود آورند منتظر نتیجه آن در سال‌های آتی باشند.
 
*** فروردین: مسابقات قهرمانی آسیا
 
مسابقات قهرمانی آسیا  فروردین 92  در بانکوک‌ تایلند  برگزار شد و جواد محجوب  با کسب مدال طلا و امیر قاسمی نژاد با مدال برنز مدال آوران ایران  بودند،  ملایی در این پیکار‌ها پنجم شد و  محمد جمالی هم به هفتمی قناعت کرد.
 
*** اردیبهشت و رکورد تاریخی محجوب
 
 جواد محجوب بعد از کسب طلای مسابقات قهرمانی آسیا در رنکینگی‌ که ماه اردیبهشت توسط فدراسیون جهانی اعلام شد تا 34 پله صعود در مکان   13 ایستاد ، این جایگاه رکوردی تاریخی در بین جودو کاران ایران بود.
 
 30 اردیبهشت هم مسابقات کور‌اش جام ترمز ازبکستان برگزار شد که سعید خسروی نژاد موفق شد مدال برنز این پیکار‌ها را برگردن آویزد‌.
 
*** خرداد: محجوب با همان طلای آسیایی
 محجوب با همان طلای آسیایی خود جواز حضور در مسابقات مستر‌ز روسیه را کسب کرد که خرداد ماه 92  در مسکو برگزار شد محجوب که به همراه  محمود ؟ در این پیکار‌ها شرکت کرده بود در اولین دیدار مقابل حریفی از میزبان و دارنده رتبه نه جهان  باخت و حذف شد.
 
**تیر: مسابقات قهرمانی ارتش‌های جهان
مسابقات قهرمانی ارتش‌های جهان تیر ماه برگزار شد تیم جودوی‌ نیرو‌های مسلح  کشورمان با شش نماینده روی تاتامی  این رقابت‌ها رفت بهزاد وحدانی با کسب مدال برنز باعث شد تا کاروان ایران دست خالی باز نگردد.
 
 29.30  تیر هم مسابقات جایزه بزرگ مسکو روسیه برگزار شد که محمد جواد محجوب در ادامه درخشش‌ های خود با  مدال طلا به ایران  بازگشت هر چند سایر نفرات تیم ملی توفیق چندانی نیافتند.
 
** مرداد: پر بار برای جودوی ایران
 
 رقابت‌های کوراش‌ داخل سالن آسیا مرداد ماه برگزار  شد و الیاس‌علی اکبری با کسب مدال  طلا،  سمیه حیدری با مدل نقره و سعید خسروی نژاد با کسب مدال برنز کوله بار کور‌اش ایران را پر کردند.
 
*** صفویه‌ رکورد زد
 
 17 مرداد رقابت‌های قهرمانی نوجوانان  جهان در آمریکا برگزار شد و از بین  5 نماینده ایران رامین صفویه در وزن منفی 90 کیلوگرم با به گردن آویختن مدال برنز اولین مدال جهانی تاریخ نوجوانان جودورا از آن خودکرد، ضمن اینکه جواز حضوردر المپیک آسیایی نوجوانان در سال 2014 را هم گرفت.
در بیستم مرداد ماه هم بازیهای آسیایی نانجینگ چین برگزار شد و ایمان نیک اقبال با کسب مدال برنز اولین مدال کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد.

*شهریور: افول تک ستاره‌ها
مسابقات قهرمانی جهان در برزیل برگزار شد اما برخلاف انتظار جودو‌ ایران نتوانست حتی یک مدال برنز راه از آن خود کند، محچو بکه با کسب دو مدال طلای ارزشمند توقعات را بالا برده بود در این مسابقات در همان دور اول باخت حذف شد علی اکبری و ملایی‌ هم بیشتر از یک دور بالا نیامدند تنها یار موفق ایران قاسمی‌نژاد بود که دو حریف را برد و در دور سوم حذف شد.
پس از این نتیجه مسئولان فدراسیون جودو‌ مورد انتقاد قرار گرفتند و تا حدود زیادی تحت فشار بودند.

*مهر: استعفای دسته جمعی کاتار‌وها
مهرماه 92مسابقات قهرمانی جهان کاتا‌ در ژاپن برگزار شد اما با وجود تمرین آنها در اردو و آمادگی بسیار  برای کسب نتیجه در آخرین لحظات به دلیل مشکلات مالی از سفر جا ماندند و همین عامل باعث غضب کاتارو‌ها از مسئولان فدراسیون و استعفای دسته جمعی آنها شد هر چند جواب فدراسیون‌نشینان به این موضوع فقط سکوت بود شاید هم آنها خودشان را مقصر این جریان نمی‌دانستند.

*آبان  و ادامه ناکامی‌های محجوب
رقابتهای جایزه بزرگ ابو‌ظبی آبان ماه 92 برگزار شد اما محجوب باز هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و در همان دور نخست حذف شد، کسب عنوان پنجمی قاسمی‌نژاد و جمالی بهترین عملکرد نمایندگان ایران بود.

*آذر: هفت برنز غضب رئیس فدراسیون را بر‌انگیخت
رقابتهای جوانان و نوجوانان آسیا در چین برگزار شد اما حاصل کار نمایندگان ایران چهار مدال برنز در نوجوانان و سه مدال برنز برای جوانان بود هر چند این نتیجه از نظر بسیاری از کارشناسان جودو ایران نتیجه قابل قبولی بود و آنها معتقد بودند علت موفقیت جودوی‌ ایران در سالهای گذشته تقلب و ماجرای صغر سنی بوده است اما رئیس فدراسیون نظر دیگری داشت و وی با صراحت اعلام کرد با این نتایج نمی‌توانیم به مدال المپیک برسیم به همین دلیل کادر فنی این دو تیم برکنار و مسئولان فدراسیون با سر مربیان کره شمالی وارد مذاکره شدند که تا پایان سال هم خبری از نتیجه این گفتگو نشد!

*سومی جهان کور‌اش کاران به چشم نیامد
ناکامی نوجوانان و جوانان ایران باعث شد تا موفقیت تیم ملی کوراش‌ ایران که با کسب نه مدال رنگارنگ به مقام سوم جهان برسند به چشم نیاید کور‌اش کاران که به طور معمول با وجود کسب نتایج بهتر نسبت به جودو‌ با بی مهری رو به رو هستند همزمانی مسابقا‌تشان با مسابقات آسیایی به ضرر‌شان تمام شد هر چندنمی‌توان این موفقیت ارزشمند را نادیده گرفت.

*تیم ملی بزرگسالان صاحب سر‌مربی شد
نداشتن سرمربی در تیم ملی بزرگسالان جودو یکی از انتقاداتی بود که همیشه از مسئولان فدراسیون گرفته می شد تا اینکه کمیته فنی پس از بحث و جلسات متعدد سرانجام اول بهمن ماه مسعود حاجی آخوند زاده را به عنوان سرمربی‌ تیم ملی انتخاب کرد، ضمن اینکه پای مربی بدنسا‌ز هم به تیم ملی باز شد تا تمرینات جودو‌ ‌کاران برای حضور در بازیهای آسیایی ‌اینچئون 2014 رنگ و بوی جدی‌تری به خود بگیرد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: جودو ، عملکرد ، ناکامی ، کوراش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.