سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران آماده میزبانی از میلیون‌ها مسافر نوروزی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طرح آرامش بهاری در مازندران آماده خدمت‌رسانی و میزبانی از میلیون‌ها مسافر نوروزی است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ، با بیان اینکه همه ساله امامزادگان مازندران در ایام سال جدید میزبان مسافران نوروزی هستند، افزود: مردم ولایت‌مدار مازندران با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، سال جدید خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تقویت باورهای دینی و بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان در ایام نوروز از اهداف طرح آرامش بهاری است، افزود: به جهت ارتقاء سطح فرهنگی زائران و مسافران نوروزی و نیز ترویج سنت های اصیل اسلامی، مراسم ویژه تحویل سال‌نو در جوار امامزادگان استان مازندران برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال نو در جوار بقاع متبرکه با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف جامعه امشب در امامزادگان برگزار می شود، اظهار داشت: این مراسم با قرائت قرآن و با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، اجرای برنامه‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال‌نو برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی طرح آرامش بهاری در استان همزمان با دیگر استان‌های کشور اجرایی می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در مازندران همزمان با سراسر کشور از دیروز 28 اسفندماه سال جاری آغاز شد، افزود: طرح آرامش بهاری با پایان مسافرت‌های نوروزی مسافران در 15 فروردین‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

 اجرای طرح آرامش بهاری در 250 امامزاده مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه امامزادگان مازندران جایگاه مناسبی در بین مسافران نوروزی پیدا کرده است، افزود: 250 امامزاده مازندران مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز امسال است.

علیزاده از برپایی 25 خیمه معرفت در امامزادگان مازندران خبر داد و بیان داشت: خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص مازندران با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به عموم زائران و مسافران به ویژه نسل نوجوان و جوان برپا می‌شود.

 وی به حضور 150 مبلغ اعزامی از قم و همچنین روحانیون بومی در امامزادگان مازندران اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های همه واقف باشیم فعالیت خود را در امامزادگان مازندران با موضوع مشاوره به کسانی که می‌خواهند اموال خود را وقف نمایند، در ایام نوروز آغاز می‌کنند.

علیزاده برپایی ایستگاه پاسخ به شبهات دینی را از دیگر فعالیت‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از 900 سوئیت‌ و زائر سراهای امامزادگان مازندران، آماده اسکان مسافران نوروزی در ایام نوروز هستند.

وی تصریح کرد: ایستگاه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، سیمای عفاف و حجاب، برپایی غرفه‌های مشاوره دینی، مشاوره وقف، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی اسلامی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص مازندران است.


انتهای پیام/
برچسب ها: بقاع ، آماده ، بهار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.