سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پریدر: اسپانسر‌ها از شطرنج حمایت نمی‌کنند

استاد بزرگ شطرنج بزرگ ایران گفت: با توجه به اینکه شطرنج کشورما به صورت حرفه‌ای است اما اسپانسرها از شطرنج حمایت نمی‌کنند.

شادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در سال 92 در قسمت نوجوانان و جوانان بسیار موفق بوده ام و کسب مدال طلای جهانی توسط پوریا درینی و طلای سارا خادم و مطهره سادی گواه یر این امر است و این نشان می‌دهد که شطرنج ایران بسیارمطلوب است.

استاد بزرگ شطرنج ایران بیان کرد: تیم ملی بزرگسالان متاسفانه به دلیل کمبود بودجه نتوانسته بازی انجام دهد و لیگ دختران هم امسال به دلیل به حد نصاب نرسیدن منحل شد.

وی تصریح کرد: در اسیا کشورهایی مانندهند، چین، با همگانی کردن این رشته موفق شده‌اند و ترکیه هم حتی شطرنج را به مدارس خود برد وتوانست لیگ قوی برگزار کند و بازیکنان قوی را بگیرند و الان حرف برای گفتن دارند.

پریدر با دیگر مشکلات این رشته اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود اسپانسر و کمتر درگیر شدن هیئت ‌های شطرنج در استان‌ها از دیگر مشکلات این ورزش است.

وی تصریح کرد: در کنار این مشکلات نقاط قوتی هم وجوددارد که از جمله آن امکانات مناسب هیئت شطرنج استان‌ها، دانشگاه شطرنج و داشتن استعداد های خوب است .

استاد بزرگ شطرنج گفت: مجلس باید بودجه بیشتری را به ورزش اختصاص دهد تا رشته‌هایی مانند شطرنج که هزینه هاش زیاد است دچار مشکل نشوند .

پريدر در پایان خاطر نشان ساخت: اتفاقات در سال 92 درحوزه شطرنج کم شده است و کم لطفی رسانه‌ها باعث کم رنگ شدن این رشته شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.