سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیجریه همسفر سیاه ایران در برزیل

تیم ملی فوتبال نیجریه پس از فتح مسابقات پلی‌آف مسافر برزیل شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم فوتبال نیجریه با صعود به جمع 10 تیم مرحله پلی‌آف منطقه آفریقا با پیروزی 4 بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل تیم فوتبال اتیوپی به عنوان یکی از پنج نماینده آفریقا به جام جهانی رسید.

در بازی رفت این دو تیم نیجریه در خانه‌ی حریف توانست 2 بار دروازه‌ی اتیوپی را باز کرد و به این ترتیب یک گام به حضور در جام جهانی 2014 برزیل نزدیک شد تا در بازی برگشت تیم نیجریه موفق شد با نتیجه دو بر صفر اییوپی را شکست دهد و در مجموع با برتری چهار بر یک صعودش به جام جهانی 2014 را قطعی کرد.

تیم فوتبال نیجریه که معمولاً یکی از تیم‌های همیشه حاضر در جام‌های جهانی بوده است، توانست این بار با شکست تیم اتیوپی به یک سری دیگر از رقابت‌های جهانی فوتبال برسد.

این تیم تاکنون 4 بار در مسابقات جام جهانی حضور داشته است و بهترین عنوانی که در سال‌های حضورش بدست آورده است، صعود به مرحله یک هشتم نهایی آن هم در سال‌های 1994 و 1998 بوده است.

سرمربیگری این تیم برعهده‌ی استیون کشی است و امانوئل امنیکه، بازیکن باشگاه فنرباغچه ستاره‌ی درخشان این تیم است.

لازم به ذکر است که تیم نیجریه پس از رسیدن به برزیل و قرعه‌کشی تیم‌های راه یافته در گروه F قرار گرفت و با تیم‌های ایران – آرژانتین و بوسنی هرزگوین همگروه شد، نیجریه، همسفر سیاه ایران در برزیل است، تیم نیجریه در قاره آفریقا بسیار خوب عمل کرده و عنوان قهرمانی این قاره را به دنبال خود یدک می‌کشد بنابر این ایران باید مراقب این همگروه خود باشد و با دقت و تمرکز در مقابل آن ظاهر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.