سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر وزير خارجه فرانسه به کوبا

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد در چارچوب گرم شدن روابط کوبا با اتحادیه اروپا به زودی به هاوانا سفر می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ فابیوس در پاریس در کنفرانس خبری مشترک با لوییز آلبرتو فیگویردو همتای برزیلی خود گفت:‌ « من به زودی به کوبا سفر می کنم که مبنایی جدید خواهد بود .»
نخستین سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کوبا بعد از 30 سال قبل از تابستان با هدف ارزیابی مقاصد دولت کوبا و دادن تحرک به روابط اقتصادی انجام خواهد شد.
حدود 60 شرکت فرانسوی در کوبا فعال هستند.

همکاری اتحادیه اروپا و کوبا سال 2003 در پی موج سرکوب مخالفان کوبایی متوقف شد.
هاوانا و بروکسل اکتبر 2008 گفتگو را از سر گرفتند اما روابط آنها در چارچوب « موضع مشترک » تصویب شده از سوی اتحادیه اروپا در سال 1996 باقی ماند. بروکسل گفتگو با هاوانا را به پیشرفت در زمینه حقوق بشر و دموکراسی مشروط کرد.

کوبا اوایل مارس پیشنهاد اتحادیه اروپا را برای از سر گیری مذاکرات با هدف رسیدن به توافقنامه سیاسی جدید پذیرفت. اتحادیه اروپا 10 فوریه موافقت خود را با آغاز مذاکرات اعلام کرد.

این توافقنامه که زمنیه را برای توسعه مبادلات تجاری، سرمایه گذاری و گفتگو درباره حقوق بشر فراهم می کند، پیش بینی می شود در سال 2015 امضا شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.