سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین زمان برای عوض کردن بالش و ملحفه‌ها

یکی از اشتباهات افراد تعویض دیر هنگام بالش و ملحفه‌ها در زمان فرسودگی و یا پارگی آن‌ها است که این کوتاهی می‌تواند تبعات خطرناکی برای سلامت آن‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران هشدار می‌دهند بالش باید هر یک سال یک بار و لحاف باید هر 5 سال یک بار به طور کامل تعویض شده و بالش و لحاف نو جایگزین آن‌ها شود. 

گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته بیشتر از 82 درصد از مردم طول عمر مفید لحاف و بالش را خود را نمی‌دانند و تنها پس از فرسوده شدن آن‌ها پس از سالها مصرف نسبت به تعویض آن‌ها اقدام می‌کنند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله مشکلاتی که سلامت افراد را تحت تاثیر استفاده از لحاف و بالش فرسوده تهدید می‌کند مشکلات مربوط به گردن و "ستون فقرات" و همین طور بروز آسم و آلرژی و بیماری‌های ناشی از آن به دلیل تجمع گرد و غبار و آلودگی همین طور سلول‌های مرده پوستی است، دانشمندان هم چنین توصیه می‌کنند در طول عمر مفید بالش و لحاف افراد نسبت به شستشوی دوره‌ای آنها با مواد ضد عفونی کننده و آب داغ اهتمام ورزند و همین طور آن‌ها در معرض نور خورشید برای میکروب کشی قرار دهند. 

کارشناسان علاوه بر بالش، ملحفه‌ و لحاف پا پتو تعویض هر 7 سال یک بار تشک را نیز برای حفظ سلامت کمر و گردن افراد توصیه می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بالش ، ملحفه ، پوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.