سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لفاظی دیپلمات ارشد غربی همزمان با مذاکرات وین

یک دیپلمات ارشد غربی همزمان با مذاکرات هسته‌ای ایران در وین به فرافکنی در این خصوص پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، یک دیپلمات ارشد غربیمدعی شد: "ایرانی ها باید بتوانند نشان دهند که در حال پیشرفت هستند. درست است که توافق ژنو مهم بوده است و نیز نشان می‌دهد کاهش تحریم‌ها امکانپذیر است ولی تمایل به دستیابی به پیشرفت‌های بیشتر وجود دارد. ایرانی‌ها هنوز باید به تعهدات خود عمل کنند و من فکر می‌کنم این رویکرد ایرانی‌ها را در قبال مذاکرات تشکیل می‌دهد. ایرانی ها آنچه را در واشنگتن روی می‌دهد درک می‌کنند. ایرانی‌ها می‌دانند کنگره برای همیشه دست نگه نمی‌دارد و اینکه در این باره که مذاکرات موثر واقع شود محدودیت‌هایی وجود دارد."

فایننشال تایمز نوشت: دیپلمات‌های ارشد غربی اذعان می‌دارند در ماههای اخیر در روابط با ایران تحولات بی سابقه ای روی داده است ولی باز هم با احتیاط سخن می‌گویند. 

این روزنامه انگلیسی در تحلیلی به قلم "سام جونز" نوشت: افراد معدودی به بدست آمدن نتیجه ای آسان خوشبین هستند.

پیش از آغاز این مذاکرات در این هفته پرسش اصلی این بود که آیا اوضاع رو به وخامت اوکراین و تحریم روسیه ممکن است بر گفتگوها با ایران تاثیر می‌گذارد؟

"مایکل مان" سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: نشانه‌ای وجود ندارد که اختلاف بر سر اوکراین بر این مذاکرات تاثیر بگذارد.

ایران اعلام کرده است هر گونه توافقی باید حق ایران را برای غنی سازی اورانیوم در آینده به رسمیت بشناسد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.