سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه المنار هشدار داد؛

احتمال ناامن کردن لبنان و حمله به ارتش اين کشور وجود دارد

گروه چهارده مارس تحت امر آمریکا و عربستان سعودی که حزب المستقبل از اعضای این گروه است با ایجاد ناامنی و بستن جاده‌ها در سراسر لبنان و حمله به گشتی‌های ارتش این کشور، طرح خطرناکی را به اجرا گذاشته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ گروه 14 مارس تحت امر آمریکا و عربستان سعودی که حزب المستقبل از اعضای این گروه است با ایجاد ناامنی و بستن جاده‌ها در سراسر لبنان و حمله به گشتی‌های ارتش این کشور، طرح خطرناکی را به اجرا گذاشته‌اند. 

5 نظامی ارتش لبنان دیشب در جدیدترین حمله به نیروهای ارتش در شهر طرابلس زخمی شدند و یک گروه تکفیری مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به این طرح اعلام کرد: متمرکز شدن به حمله به ارتش لبنان در محله‌های شهر طرابلس در شمال لبنان نشانه تدارک برای اجرای یک طرح در این شهر است و به نگرانی‌ها از بابت گسترش ناامنی و از کنترل خارج شدن اوضاع امنیتی در شمال لبنان دامن زده است.

جدیدترین حمله هدفمند و رو به گسترش به مواضع ارتش و گشتی های ثابت و سیار ارتش لبنان نیز حمله با بمب به یک دستگاه خودروی نظامی ارتش در منطقه قبّه در شمال طرابلس بود سپس افراد مسلح با تیربار این خودرو را به رگبار بستند که سه نفر از افراد لشکر 10 ارتش این کشور زخمی شدند.

ارتش لبنان پس از این حمله به محاصره محل حمله اقدام و تدابیر امنیتی را در منطقه با توجه به صحبت‌ها درباره قصد گروههای تکفیری برای تشدید حملات به ارتش تقویت کرد. 

برخی رسانه‌ها اعلام کردند یک گروه موسوم به «جند اسامه» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و اعلام کرده به یک گشتی ارتش حمله کرده است.

اندکی پس از نیمه شب با بمب به یک دستگاه خودروی دیگر ارتش در منطقه طلعه العمری در طرابلس حمله شد که پنج نظامی زخمی شدند.

از طرف دیگر افراد مسلح در برخی مناطق بقاع ، شمال و بیروت به بهانه «همبستگی با  عرسال» به بستن جاده‌ها و ترساندن رهگذران و بررسی هویت آنها اقدام کردند.

محمد نسر گزارشگر شبکه المنار در گزارشی گفت: سریال بستن جاده‌ها در لبنان با شعار «همبستگی با عرسال» آغاز شده است.

لاستیک‌ها و سطل‌های بزرگ زباله به آتش کشیده می شود و دیگر اقدامات خرابکارانه صورت می‌گیرد. هواداران حزب المستقبل (به رهبری سعد حریری) و افراد وابسته به گروه‌های تکفیری به این شیوه در حال قطع ارتباط مناطق مختلف کشور هستند.

در بیروت جاده شهرک ورزشی که بیروت را به فرودگاه متصل می کند بسته شد. 

علاوه بر این چندین خیابان اصلی دیگر از جمله جاده جدیده و قصص در بیروت بسته شد. جاده ای که پایتخت را به  جنوب و بقاع متصل می کند دیگر باز نیست و جاده های سادیات و نعمه که بیروت را به جنوب متصل می کند بسته شده است. جاده ورودی صیدا که پایتخت جنوب محسوب می شود نیز بسته شده است.

ورود به بقاع شمالی نیز همراه با تهدیدات و خطر است. گروهی از جوانان جاده را در سعد نایل در بقاع بسته ‌اند و شیشه های خودروها را شکسته اند.

اوضاع در بقاع غربی نیز بهتر از مناطق دیگر نیست و چندین جاده بسته شده است.

در شمال نیز چندین جاده بسته شده است.

ارتش لبنان برای باز کردن جاده‌ها مداخله کرده و توانسته است تعدادی از آنها را باز کند که مهم‌ترین آنها در شهرک ورزشی در بیروت و صیدا و سعدیات و جاده های دیگر است. همچنین نوید آن را داده است که به مناطق مختلف نیروهای گشتی اعزام کند.

ارتش لبنان همچنین اعلام کرده است حضورش را در بقاع و مرزها و منطقه عرسال و لبوه و داخل این مناطق تقویت خواهد کرد.

ارتش لبنان در بیانیه ای تأکید کرد برای باز کردن همه این جاده‌ها بین دو منطقه تلاش خواهد کرد تا امنیت مردم تأمین شود و ثبات و امنیت را در منطقه حفظ کند.

منابع امنیتی اعلام کردند یگان‌هایی از ارتش لبنان برای ورود به عرسال آماده می شوند تا در این منطقه مستقر شوند.


انتهای پیام/
برچسب ها: احتمال ، ناامن ، لبنان ، حمله ، ارتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.