سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پر بازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی جهان

مناطق مختلف توریستی وجود دارد که تنها به برخی از این مناطق که به لحاظ قدمت تاریخی و فرهنگی دارای غنای بالایی بوده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، مناطق مختلف زیبا و توریستی در سراسر جهان وجود دارد که تنها به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

اولین منطقه توریستی جهان بازار بزرگ استانبول است که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان محسوب می‌شود. سرامیک‌هایی که با دست نقاشی شده، فانوس‌ها، فرش‌هایی با الگوهای پیچیده، ظروف مسی، طلا و جواهرات دوره بیزانس و بسیاری از محصولات جذاب دیگر کافی است تا این بازار را از قرن پانزدهم میلادی به بعد به یکی از پر جاذبهترین نقاط دنیا تبدیل کند. 
 
دومین منطقه دیدنی جهان دیزنی لند توکیو است، پارک دیزنی لند توکیو توسط شرکت والت دیزنی به سبک دیزنی لند در شهر‌های فلوریدا و کالیفرنیا ساخته شده است و جزو سومین پارک‌های مفهومی پر بازدید جهان محسوب می‌شود. این در حالی است که زمین لرزه و سونامی سال ۲۰۱۱ باعث بسته شدن این پارک شد، اما حدود یک ماه بعد پارک دوباره گشوده شد و بازدیدکنندگان را به تماشای برج ترسناک، معبد ایندیانا جونز و جمجمه کریستال برانگیخت. 
 
آبشارهای نیاگارا سومین ناحیه پر بازدید است که به مجموعهٔ سه آبشار گفته می‌شود که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو در ایالت نیویورک جای دارد، آبشارهای نیاگارا تنها به دلیل ارتفاع خود شهرت ندارند، بلکه برخورداری از نیرویی عظیم و دسترسی آسان به آن‌ها در مقایسه با سایر آبشارهای مرتفع، آن‌ها را به یکی از پر بازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی محسوب تبدیل کرده است. 
 
پارک گلدن گیت نام ناحیه دیگری است که به جهت جاذبه‌های توریستی است این ناحیه جاذبهٔ زیادی داشته که در شهر سان‌فرانسیسکو آمریکا واقع شده‌ است. این پارک شامل موزه‌ها، شگفتی‌های گیاهی، باغ چای ژاپن، بیش از ۷۵۰۰۰ درخت، زمین‌های ورزشی و دسته کوچک بوفالو‌ها می‌باشد. علاوه بر این موزه جوانان و آکادمی علوم کالیفرنیا نیز در این پارک قرار دارد. 
 
ترمینال گراند سنترال و کلیسای جامع نوتردام از دیگر مناطق پربازدید جهان است، ترمینال گراند سنترال یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های آمریکا و شلوغ‌‌ترین ایستگاه مرکزی قطار شهری نیویورک است. برخلاف دیگر ترمینال‌ها که اغلب افراد با عجله در آن‌ها رفت و آمد می‌کنند، بازدیدکنندگان ترمینال گراند سنترال وقت خود را در محل اجتماع این ترمینال صرف کرده و برای تماشای سقف‌های درخشان نقاشی شده و نقشه صور فلکی آن توقف می‌کنند. همچنین در این ترمینال مغازه‌ها و چشم اندازهای بی‌نظیری برای جذب گردشگران وجود دارد. 

این کلیسا شاهکار معماری گوتیک می‌باشد که در شهر پاریس قرار گرفته است. کلیسای نوتردام در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. این در حالی است که برای تزیین داخل و خارج کلیسا صد‌ها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده‌ شده است. پس از آنکه ساخت کلیسای نوتردام در سال ۱۳۴۵ پایان یافت، بار‌ها مورد حملات پروتستان‌ها و ارتش اشغالی قرار گرفت، اما علارغم حملات وارد شده به آن بازدیدکنندگان برای آرامش ذهنی خود به کلیسا هجوم می‌آوردند. همچنین برج‌های کلیسا هر کدام ۶۹ متر بلندی داشته و برای رسیدن به بالای آن باید ۳۸۰ پله را بالا رفت. سقف این کلیسا بر روی ۷۵ ستون بنا شده است و ساختمان آن ۱۱۳ پنجره دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: توریست ، سونامی ، زلزله ، تاریخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.