سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاری مهم که سیگاری‌ها قبل از عید باید در خانه انجام دهند

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد پس مانده سیگار در جا سیگاری‌ها و کشیدن سیگار در محیط خانه به طور بالقوه می‌تواند باعث آسیب و تغییر ‌DNA در کودکان و نوجوانان شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ممنوعیت سیگار کشیدن در داخل ساختمان در بسیاری از کشور‌ها تبدیل به قانون شده است اما شواهد در حال حاضر نشان می‌دهد هنوز بسیاری از کودکان و نوجوانان بر اثر سیگار کشیدن اطرافیانشان مبتلا به سرطان و آسیب‌های ژنتیکی شده‌اند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بیش از ۴۰۰۰ترکیب سمی در سیگار خاموش و پس مانده آن موجود است که با آلاینده‌های داخلی هوا مانند ازن و اسید نیتروژن واکنش می‌دهند و ترکیبات سرطان‌زایی در هوا ساطع می‌کند. 

یکی از ترکیباتی‌ که بر اثر سیگار خاموش نیز به وجود می‌آید ‌DNA است که پژوهش‌ها نشان می‌دهند این ماده مستقیما روی ژنتیک‌های انسانی می‌نشینند و باعث تغییر آن‌ها می‌شود. 

گفتنی است، آزمایش‌های دانشمندان نشان می‌دهد پس مانده سیگار‌ها و مواد موجود در جاسیگاری‌ها بزرگ‌ترین خطر بهداشتی برای نوزادان و کودکان نوپا است و دود سیگار بر روی وسایل و اسباب‌بازی‌های آن‌ها می‌نشیند و با استنشاق آن‌ و یا دست زدن کودکان به این وسایل مواد سمی سریعا وارد بدن کودکان می‌شوند. 

نتایج مطالعات نشان می‌دهد، شستشوی ملافه‌ها و حوله‌ها و پرده‌ها و لباس‌ها یکی از ضروری‌ترین کار‌ها و اقدامات اهالی خانه برای حفظ سلامتیشان در صورت وجود یک فرد سیگاری در منزلشان است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سیگار ، عید ، سرطان ، ژنتیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.