سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی خیمه معرفت در تخت جمشید/ 550 امامزاده و بقعه متبرکه استان فارس پذیرای مسافران نوروزی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مراسم سال تحویل در حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) و سید علی بن حوزه (ع) در شیراز و بقاع شاخص شهرستان های فارس خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز 93 برای مسافرین نوروزی، گفت: این طرح در جوار بقاع متبرکه و مساجد بین راهی و برای پذیرایی از این مهمانان، متناسب با توانایی های بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی با یادآوری این مطلب که از 28 اسفند 92 تا 15 فروردین 93، این طرح اجرایی می شود، اظهار داشت: در سال 92 ، استان فارس رتبه اول طرح را در برگزاری آرامش بهاری کسب کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با تاکید بر اینکه برنامه ریزی گسترده ای انجام شده است و قصد داریم این طرح را بهتر از سال 92 برگزار کنیم، افزود: 550 امامزاده و بقاع متبرکه فارس در این طرح ، پذیرای مسافران و زائران نوروزی خواهند بود.

وی استقبال مردمی از طرح خیمه های معرفت را چشمگیر ارزیابی و تصریح کرد: خیمه های معرفت افزایش 70 درصدی را خواهد داشت و تعداد 200 نفر از روحانیون و مبلغین متخصص در خیمه های معرفت بکار گیری می شوند و پیش بینی می شود، از 200 روحانی بومی نیز برای این طرح استفاده شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم از برگزاری مراسم تحویل سال نو در حرم های مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) و حضرت علی بن حمزه (ع) در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این مراسم در بقاع شاخص شهرستان ها نیز برگزار می شود .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از برپایی خیمه های معرفت در تخت جمشید، حافظیه و سعدیه خبر داد و تاکید کرد: خیمه های معرفت در 32 نقطه استان برپا می شود که درصدد افزایش آن هستیم که 12 خیمه آن در شیراز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه 40 حسینیه شیراز برای اسکان اضطراری مسافران پیش بینی شده است، اضافه کرد: برای سال جدید از همه توان هیئت های امنا، خدام امامزادگان و خدام افتخاری، مجموعه کارکنان اوقاف استفاده خواهیم کرد و تیم های ویژه از قبیل اورژانس، نیروی انتظامی، پایگاه بسیج و هلال احمر در جوار بقاع متبرکه ایجاد می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوقاف ، خیمه ، امامزاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.