سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيا اليوم :

اقدام آمريکا در تعطيلی سفارت و کنسولگری سوريه، جنبه تبليغاتی دارد/ اقدام آمریکا غافلگیر کننده نبود

تعلیق فعالیت سفارت و دو کنسولگری سوریه در آمریکا تحت فشار گروه های مشخصی به دولت باراک اوباما صورت گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در واشنگتن اعلام کرد ، تعلیق فعالیت سفارت و دو کنسولگری سوریه در آمریکا تحت فشار گروه های مشخصی به دولت باراک اوباما صورت گرفته است.

"ریما ابوحمدیه" گفت ، ناظران بر این باورند که تعلیق سفارت سوریه در آمریکا دلایلی مختلفی دارد و دو علت در مقایسه با بقیه بیشتر مطرح است. نخست این که کاخ سفید برای اتخاذ این تصمیم تحت فشار گروه‌ها و طرف‌های مشخصی قرار گرفته است تا اقدامات عملی انجام دهد. یکی از این اقدامات به عنوان مثال تعلیق و توقف فعالیت سفارت و کنسولگری سوریه در آمریکاست. به محض آن که کاخ سفید تصمیم گرفت فعالیت های دیپلماسی سوریه در آمریکا متوقف شود و به دیپلمات های سوری فرصت داد تا زمان مشخص شده این کشور را ترک کنند برخی از سوری‌های مقیم آمریکا که حامی مخالفان بشار اسد هستند به گرمی از آن استقبال کردند. برخی دیگر از ناظران بر این باورند که آمریکا واقعا نمی‌داند چکار می کند و بحران سوریه وارد چهارمین سال خود شده است. سوریه در آمریکا سفیر ندارد. در واقع این اقدام آمریکا ،  نمایشی و تبلیغاتی است زیرا سوریه در آمریکا سفیری ندارد که بخواهد کارهای دیپلماتیک انجام دهد.


 همچنین"ابوطالب البوحیه " خبرنگار دیگر این شبکه در دمشق گفت سوریه در واکنش به اقدام آمریکا به بستن سفارت این کشور در واشنگتن هیچ بیانیه رسمی صادر نکرده است و مردم سوریه نیز غافلگیر نشدند.

البوحیه افزود : وزارت امور خارجه سوریه به عنوان تنها مرجعی که معمولا باید به اقدام آمریکا به بستن سفارت این کشور در واشنگتن واکنش نشان دهد تاکنون هیچ بیانیه ای به طور رسمی منتشر نکرده است. وزارت امور خارجه سوریه اصلا هیچ اشاره ای تاکنون به تصمیم کاخ سفید نکرده است. ولی ناظران در دمشق بر این باورند که این اقدام مقامات آمریکا غافلگیر کننده نبوده است و بعد از یک رشته دخالت های واشنگتن در امور داخلی دمشق ، این تصمیم عملا بسیار دیر صورت گرفته است. آمریکا که تاکنون از مخالفان سوری حمایت مالی ، تسلیحاتی و اطلاعاتی زیادی کرده است بنابراین این تصمیم کاخ سفید نه برای مقامات و نه برای ملت سوریه غافلگیر کننده نبود. برخی دیگر از ناظران نیز در تحلیل های خود به دیپلماسی موفق و تلاش موثر دیپلمات های سوریه در آمریکا در خصوص روشنگری و تشریح واقعیت تحولات سوریه برای افکار عمومی و مقامات بین‌المللی اشاره کرده اند و بر این باورند که همین موفقیت دیپلماسی ، خشم طرف آمریکایی را برانگیخته و آنان را به اعمال محدودیت برای دیپلمات های سوریه واداشته است. مقامات آمریکا حتی تحرکات و رفت و آمد بشار جعفری نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد را محدود و اعلام کردند که وی نمی تواند به مسافت بیشتر از چهل کیلومتری از مقر نیویورک نمی تواند برود. سفارت سوریه در آمریکا در شرایط کنونی عملا کاری نمی کند که دغدغه مقامات آمریکایی را در پی داشته باشد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.