سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این عادت غلط غذایی، شما را چاق می‌کند

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در شکل‌ گرفتن الگوی غذایی انسان، عادات غذایی است که تعیین‌کننده چگونگی انتخاب، آماده کردن طبخ، مصرف و نگهداری مواد غذایی می‌باشد.

دکتر بهمن محمدی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: براری سرخ کردن غذا معمولا از روغن زیادی استفاده می‌شود که عوارض ناگواری دارد. به هنگام سرخ کردن، درجه حرارت غذا بالا‌تر از حرارت جوش می‌رسد و در چنین درجاتی بعضی مواد مغذی موجود در غذا به مقدار زیادی کاهش می‌یابند. پس باید تا جایی که می‌شود، از سرخ کردن غذا خودداری کنید و در صورت تمایل زیاد به مصرف مواد سرخ کرده، به تفت دادن مختصر مواد غذایی با روغن خیلی کم بسنده شود. 

وی افزود: یکی از وظایف نمک، نگهداری آب در بدن است؛ بنابراین مصرف نمک زیاد موجب جمع شدن آب در بدن و ایجاد ورم می‌شود که این امر موجب افزایش وزن خواهد شد. مصرف نمک زیاد به خصوص برای افرادی که مبتلا به افزایش فشار خون هستند، مفید نبوده و باعث بالارفتن فشار خون و در نتیجه مساعد کردن زمینه برای ابتلای بدن به عوارض قلبی- عروقی می‌شود. 

دکتر محمدی تصریح کرد: چای دارای ماده‌ای به نام تانن است که با آهن موجود در منابع گیاهی، ترکیبی به نام تانات آهن ایجاد می‌کند که مانع جذب آهن و موجب دفع آن از بدن می‌شود؛ پس مصرف چای، بلافاصله یا با فاصله‌ای کوتاه بعد از غذا غلط است. 



انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، روغن ، نمک ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.