سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصيه‌هاي نوروزي وزير راه و شهرسازي به مديران استاني

هماهنگ عمل كنيد/رانندگان بايد بدانند كه دوربين‌هاي نظارتي فعال هستند

وزیر راه و شهرسازي در نشست هماهنگي و آمادگي طرح نوروزي 1393 از مديران اين وزارتخانه خواست ضمن در دسترس بودن ، با ساير دستگا‌ه‌هاي مسئول در بحث مديريت سفرهاي نوروزي به‌صورت هماهنگ عمل كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،عباس آخوندي ، ديشب 26 اسفند 92 ، در نشست هماهنگي و آمادگي طرح نوروزي 1393 با تأكيد بر اهميت اطلاع رساني در ايام نوروز ، از مديران استاني اين وزارتخانه خواست در مدت ياد شده در دسترس رسانه‌ها ، بويژه صدا و سيما باشند.

وي با اشاره به اهميت وجود كشيك 24 ساعته در ادارات راه و شهرسازي استانها ، گفت: همه استانها بايد داراي كشيك 24 ساعته همراه با تلفن‌هاي پاسخگو باشند.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه بخش عمده‌اي از سفرها در بخش جاده‌اي صورت خواهد گرفت ، افزود: مديران كل راه و شهرسازي استانها بايد هماهنگي كاملي با ساير نهادهاي مرتبط با سفرهاي نوروزي مانند پليس ، اورژانس و هلال احمر داشته باشند.

وي ادامه داد : دوربين‌هاي كنترل سرعت و تخلفات بويژه در ايام نوروز از اهميت خاصي برخوردارند و مديران ادارات راه و شهرسازي بايد از فعال بودن آنها اطمينان كامل حاصل كنند.

آخوندي تأكيد كرد: رانندگان بايد بدانند كه دوربين‌هاي نظارتي فعال هستند و تخلفات احتمالي آنها را ثبت مي‌كنند.

وي با اشاره به نقش استراحتگاه‌ها در كاهش ميزان حوادث رانندگي ، خواستار نظارت بر نظافت و عملكرد مطلوب استراحتگاهها و نمازخانه‌هاي بين راهي شد.

وزير راه و شهرسازي ضمن قدرداني از تلاش‌هاي مديران راه و شهرسازي در استانها ، اظهار اميدواري كرد با عملكرد مطلوب و هماهنگ نهادهاي مسئول ، سفرهاي بي‌حادثه و ايمني پيش روي مسافران نوروزي باشد.

استفاده از پيمانكاران حرفه‌اي

بنابراين گزارش ، داود كشاورزيان ، مديركل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي نيز در اين نشست ، با اعلام اينكه فعاليت راهداري در استانها با اعتباري كه به آنها اختصاص يافت ، از يك ماه گذشته ، تشديد شده است ، گفت: در طول تعطيلات نوروز راهداران و راهدارخانه‌ها فعال هستند.

معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه براي راهداري و نگهداري 200 هزار كيلومتر انواع راه در كشور به اعتباري بالغ بر 6 هزار ميليارد تومان نياز است ، اظهار داشت: بخشي از اين اعتبار بايد از رديف‌هاي استاني و بخش ديگري نيز بايد از محل اعتبارات سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي تأمين شود.

كشاورزيان با بيان اينكه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي وظيفه راهداري و نگهداري راه‌هاي شرياني را برعهده دارد ، افزود: راهداري و نگهداري راه‌هاي غير شرياني برعهده ادارات راه و شهرسازي استانها با استفاده از اعتبارات استاني است.

وي با بيان اشاره به تخصيص ناچيز اعتبارات راهداري در سال گذشته ، تصريح كرد: اعتبارات سال 93 نسبت به سال 92 رشد قابل توجهي دارد كه اميدواريم با محقق شدن درآمدهاي دولت ، شاهد تخصيص كامل آن نيز باشيم.

معاون وزير راه و شهرسازي با تأكيد براهميت بحث راهداري ، ادامه داد: طي نامه‌اي كه به استانداران ارسال شده ، توصيه‌ كرده‌ايم 20 درصد اعتبارات استاني به بخش راهداري اختصاص يابد.

كشاورزيان با تأكيد براينكه در شرايط كنوني اقدامات ما بايد روي ايمني و پيشگيري از آسيب ديدن راه‌ها متمركز باشد ، گفت: مديران راه و شهرسازي استانها در انتخاب پيمانكاران براي انجام پروژه هاي شرياني بايد دقت زيادي داشته باشند و از واگذاري كار به پيمانكاران ناشناخته يا كم تجربه اجتناب كنند.

مديركل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خاطرنشان كرد: در انجام پروژه هاي مربوط به راه‌هاي شرياني بايد از پيمانكاران معتبري كه امتحان خود را پس داده‌اند ، استفاده كرد.

گفتني است در نشست هماهنگي و آمادگي طرح نوروزي 1393 كه با حضور وزير راه و شهرسازي در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي برگزار شد ، مديران استاني اين وزارتخانه ، گزارش‌هايي از اقدامات انجام شده در استان خود براي مديريت سفرهاي نوروزي ارائه كردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.