سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کيف از جامعه بين‌الملل خواست"جمهوری کريمه"را به رسميت نشناسد

وزارت امور خارجه اوکراین سه‌شنبه از جامعه بین الملل خواست "جمهوری خودخوانده کریمه" و توافقنامه‌ای را که می‌خواهد با روسیه برای پیوستن به این کشور منعقد کند، به رسمیت نشناسند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه اوکراین سه‌شنبه از جامعه بین الملل خواست "جمهوری خودخوانده کریمه" و توافقنامه‌ای را که می‌خواهد  با روسیه برای پیوستن به این کشور منعقد کند، به رسمیت نشناسند.

مقامات جدایی‌طلب کریمه روز دوشنبه پیوستن این شبه جزیره را به روسیه خواستار شدند. این درخواست با امضای توافقنامه‌ای بین مسکو و "جمهوری مستقل کریمه" محقق خواهد شد.

وزارت امور خارجه اوکراین با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه خود، اعلام کرد: با توجه به اینکه استقلال کریمه از سوی یک نهاد غیرقانونی در پایان یک همه‌پرسی مغایر با قانون اساسی که با نقض آشکار معیارهای اروپایی برگزار شد، اعلام شده است، وزارت امور خارجه اوکراین مصرانه از همه اعضای جامعه بین الملل می‌خواهد از به رسمیت شناختن "جمهوری کریمه" در عرصه بین المللی خودداری کنند.

وزارت امور خارجه اوکراین با اشاره به توافقنامه‌ای که برای امضا با روسیه در حال آماده شدن است، تأکید کرد قوانین بین المللی جاری به رسمیت شناختن "شبه کشورها" یا "هر گونه وضعیت، توافق یا تفاهم" منتج از تشکیل آنها را در صورتی که از توسل غیرقانونی به زور حاصل شده باشد، برای کشورها ممنوع می‌کند.

وزارت امور خارجه اوکراین همچنین روسیه را به استفاده از زور و تهدید توسل به زور برای پشتیبانی از اعلام استقلال کریمه متهم کرد.

 وزارت امور خارجه اوکراین افزود با توجه به "وضعیت قدرت هسته‌ای بودن روسیه"، این روش،‌ ویژگی فوق العاده خطرناکی برای تمامیت ارضی اوکراین همینطور صلح و امنیت بین المللی در کل، دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دوما (مجلس نمایندگان این کشور) اعلام کردند از پیوستن کریمه به روسیه به رغم محکومیت‌ها و مجازات‌های غرب حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.