سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

کرفس های کوهی در میادین بازار شهرکرد

کرفس های کوهی استان های خوزستان و فریدن اصفهان در آستانه سال جدید وارد بازار شهرکرد شد

این گیاه خوراکی در آستانه شب عید با قیمت هر کیلو بیش از 400 هزار ریال در شهرکرد عرضه می شود.
هم اکنون این گیاه خوراکی که از استان های همجوار وارد استان چهارمحال و بختیاری شده به عنوان کرفس محلی در بازار توسط فروشنده های محلی در میادین و محل های پرتردد به فروش می رسد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: کرفس کوهی که یک هفته است وارد بازار این استان شده، کرفس کوهی استان های خوزستان و اصفهان است.
خسرو عبداللهی افزود: کرفس کوهی استان چهارمحال و بختیاری که عمدتا در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ رویش دارد هم اکنون زیربرف است و در برخی مناطق مانند موگویی و چین و صالح کوتاه که بیشترین رویش کرفس را دارند راه ارتباطی بسته است.
وی گفت: هم اکنون حفاظت و بهره برداری از مناطق رویش کرفس در استان چهارمحال وبختیاری با اجرای طرح مشارکتی به اهالی روستا واگذار شده که مردم در زمینه احیا، بازسازی و برداشت محصول خودشان نظارت و فعالیت داشته باشند.
عبداللهی با بیان اینکه آمار دقیقی در زمینه میزان تولید و برداشت کرفس در استان چهارمحال و بختیاری وجود ندارد اظهار داشت: پارسال 120 هکتار از زمین های مناطق موگویی و بازفت زیرکشت کرفس رفته است.وی گفت: هم اکنون حمل کرفس ممنوع نیست و با توجه به اینکه حفاظت از این گونه گیاهی به مردم واگذار شده در این زمینه حکم قضایی گرفته شده تا با متخلفان در زمینه بوته کنی غیر مجاز این گونه گیاهی برخورد شود.
کرفس در ارتفاعات زاگرس در مناطق زردکوه، کوه دلی دو آب صمصامی، منطقه سرآقا سید، شیخ علیخان، کوه قارن، کوه هزار دره، کوه سفید و عمدتا در شهرستان های کوهرنگ، اردل، کیار و لردگان در استان چهارمحال و بختیاری رویش دارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.