سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

6 راه تشخیص سلامت ماهی قرمز شب عید

شاید ماهی قرمز شب عید از نظر سالم بودن چندان اهمیتی نداشته باشد اما توجه به چند نکته شما را برای خرید یک ماهی سالم راهنمایی می کند.

دکتر هومن یزدانی دامپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نگهداری حیوانات اگر با رعایت اصول و بهداشت نباشد باعث بیماری های مشترک بین انسان و دام می شود.
 
وی افزود: در صورتی که ماهی قرمزی که برای شب  عید  خریداری  می شود از سلامت برخوردار نباشد باعث  بیماری به نام سل ماهی می شود که زخم هایی در بدن ایجاد می کند که خوب  نمی شود.
 
وی ادامه داد: یک ماهی قرمز سالم نباید دم و بالهایش خوردگی داشته باشد، روی سطح آب درحال بلعیدن هوا نباشد، در قسمتهای میانی آب درحال حرکت باشد، لکه های سفید و قرمز روی باله ها نداشته باشد، با یک ضربه ی کوچک به تنگ ماهی خیلی سریع باید حرکت کند و روی بدنش پولک ریختگی نداشته باشد.
 
 دکتر یزدانی خاطر نشان کرد: توصیه هایی که برای نگهداری ماهی قرمز می شود به این شرح  است: برای عوض کردن آب ماهی 7 الی 8 ساعت آب را در دمای اتاق نگهدارید و سپس آن را عوض کنید، غذای ماهی را از جایی که مجوز دامپزشکی دارد تهیه کنید، برای تغذیه ی ماهی یک بار در روز غذا دادن کافی است، تنگی که برای نگهداری ماهی استفاده می شود دهانه اش  گشاد باشد و در یک تنگ بیش از دو ماهی انداخته نشود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ماهی ، قرمز ، عید ، سالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
hamed
۱۴:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
سلام ماهی من لکه های سفیدی رو پوستش داره فک کنم قارچ گرفته چی کار کنم؟
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
سلام خوب بود.