سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با رعایت این اصول، دیرتر‌ "آب مروارید" مبتلا شوید

اولین مطلب که قطعا در بروز آب مروارید موثر است سن شخص است این نوع آب مروارید، به آب مروارید سالمندی معروف است و اگر فرد بتواند سلامتی، شادابی و قدرت بدنی مناسب خود را در سنین سالمندی حفظ کند حتما دیرتر به آب مروارید مبتلا می‌شود.

دکتر محمدرضا فرتوک‌زاده، متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تقریبا همه‌ی مردم و از سن 60 سالگی به آب مروارید مبتلا می‌شوند عواملی مانند قرار گرفتن در معرض "اشعه ماورا‌بنفش"، ضربه به سر، مسمومیت و شیمی‌درمانی یا پرتو درمانی در تسریع ابتلا به آب مروارید موثر هستند.

وی افزود: از علائم این بیماری می‌توان به کدورت چشم، تاری دید و تغییر شماره عینک در سنین بالای 40 سالگی اشاره کرد.

دکتر فرتوک زاده تصریح کرد: با مصرف ویتامین‌هاو غذاهای تازه، ورزش مستمر، استفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه دار پرهیز از مصرف غذاهای فست‌فود فود، پرهیز از استعمال سیگار و الکل، استفاده از حفاظ برای چشم در محیط کار و عینک‌های محافظ در مقابل ضربات اجسام تیز تا حدودی می‌توان از بروز او در هنگام این عارضه جلوگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد:درمانی به جز جراحی برای این بیماری وجود ندارد اما ورزش مکرر، سبک و همیشگی و همچنین مصرف سبزیجات تازه می‌تواند تا حدودی این عارضه را تعویق بیندازد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.