سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست صمیمانه شهردار منطقه9 با ائمه جماعات برگزار شد

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی عضو و رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، نشست صمیمانه شهردار منطقه9 با ائمه جماعات در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدعلیرضا حسینی در این جلسه با اشاره به رویکرد مسجد محوری، اساس انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر محله‌ای که مسجدی پویا و فعال داشته، نتایج قابل قبول اجتماعی را نیز در برداشته و آن محله با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی کمتری روبرو بوده است.

وی با اشاره به نقش موثر بسیج در دوران انقلاب اسلامی، افتخارات بزرگ بسیجیان را با حضور در مساجد برشمرد و گفت: مسجد از مهمترین رویکردهای توسعه، توجه به سرمایه‌های اجتماعی و تقویت شاخص‌های کمی و کیفی و بکارگیری آن در توسعه کشور بوده و تعامل مراکز فرهنگی و به خصوص سرای محلات با مساجد در راستای توسعه مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محله لازم است.

حسینی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با مسجد که فرمودند: "مسجد سنگر است"، خاطرنشان کرد: برهمگان واجب است که در این سنگر به اجرای فعالیت‌های فرهنگی پرداخته و اهمیت آنرا درک کنیم.

شهردار منطقه9 با اشاره به نقش محوری و کلیدی ائمه جماعات در مساجد محلات افزود: ائمه جماعات مساجد، نقش موثری در کاهش اثرپذیری جامعه از فرهنگ غرب دارند و امیدواریم تا به همت این بزرگواران بستری فراهم شود تا بر سلامت معنوی و اعتقادی مردم افزوده شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با تامین اعتبار لازم به امور مساجد رسیدگی کرده و مشکلات موجود احصاء شده و با  مشارکت شهروندان و کمک آنان در این بحث وارد شویم. 
انتهای‌پیام/

برچسب ها: نشست ، صمیمانه ، شهردار ، منطقه9
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.