سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت اختصاصی/ فتح‌الله حسینی

"اقتصاد مقاومتی" به معنای ریاضت اقتصادی نیست/ اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای برای گسترش رفاه و سطح زندگی مردم

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد در واقع برنامه‌ای برای زندگی مردم و گسترش رفاه و سطح زندگی آنان بوده و این سیاست با توجه به اقتصاد متزلزل جهانی و وضع تحریم‌های ناجوانمردانه و اعمال فشار بر ملت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، فتح‌الله حسینی نماینده مردم سر پل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین که عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است طی یادداشتی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب نوشت: حرکت یکپارچه مردم ایران و متعاقب آن جنگ 8 ساله همه مدارکی است تا نشان دهد انقلاب جز به یاری خدا و اتکاء به اراده مردم به هیچ قدرت و ثروتی وابسته نبوده و این استقلال و مقاومت به مذاق سلطه‌طلبان خوش نیامد تا هر لحظه دایره خشم‌شان را با تحریم‌ها تنگ‌تر کنند و با فشار بر مردم به بهانه‌های مختلف از جمله انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که حق هر ملت و دولتی می‌باشد پا را فراتر نهاده و سعی می‌کنند تا انقلاب را از مسیر زلالش باز دارند.
 
الگوی اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد در واقع برنامه‌ای برای زندگی مردم و گسترش رفاه و سطح زندگی آنان بوده و این سیاست با توجه به اقتصاد متزلزل جهانی و وضع تحریم‌های ناجوانمردانه و اعمال فشار بر ملت ابلاغ شده است.
 
سیاست‌های آتش افروزانه و مداخله جویانه‌ی برخی از کشورها مدتی است زیر لوای شعارهای فریب‌کارانه در منطقه، بر آن است تا از دری دیگر وارد شوند ولی ارائه الگوی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب سرفصل‌ها و سرمشق‌های دیگری در این باره گشود.
 
پذیرش ذلت در هر مرحله برابر است با مرگ معنوی ملت؛ ملت ما به زندگی و نفس کشیدن زیر قراردادهای ذلت آور عادت نداشته و ندارد اکنون هم با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مسیر اقتصاد مقاومتی عظم و اراده خود را بیشتر کرده تا نشان دهیم در مراحل سخت برای عدم وابستگی و پیشرفت درونی چون کوه ایستاده‌ایم .
 
با عنایت منویات رهبر معظم انقلاب در جریان ابلاغ سیاست‌های اقتصد مقاومتی با احیای صنعت و به چرخش در آوردن چرخ‌های تولید از کار افتاده در برابر تحریم ها ایستاده و به دنیا نشان خواهیم داد که این ملت نه تنها به تسلیم تن نمی‌دهد بلکه همواره در کنار سختی‌ها راهی بسوی رهایی و عزت خواهد یافت.  
 
قطعا ملت جمهوری اسلامی ایران و مسئولان با عملیاتی کردن محورهای اقتصاد مقاومتی بار دیگر موفقیت و اقتدار خود را به جهانیان نشان خواهند داد و خواهند گفت با اتکا به ظرفیت داخلی می‌توان با استقلال زندگی کرد.  
 
البته اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست بلکه استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی برای مقابله با جنگ نابرابر و ناجوانمردانه اقتصادی از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است.  
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همانگونه که رئیس مجلس تاکید کرد برآنند تا سال آینده سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با جدیت پیگیری کرده و رفع مشکلات اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهند.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.