سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری "اسباب بازی های غیر استاندارد" از بازار تهران

مديرکل استاندارد تهران با تاکيد بر حساسيت اسباب بازي ها در سلامت فکري و جسمي کودکان ، گفت: بازرسي از مراکز عرضه اين وسايل آغاز شده است و با توقيف اسباب بازي هاي غيراستاندارد ادامه مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره کل استاندارد استان تهران ، مسلم بيات با اشاره بر اجباري بودن استاندارد اسباب بازي ها ، در اين باره افزود: در جريان بازرسي کارشناسان و بازرسان اين اداره کل از مراکز عرضه و فروش اسباب بازي ها ، چندين اسباب بازي با نام هاي تجارتي کوشا ، عرشيا ، دانيال ، گلچين ، بازي شکل و رنگ ، پا به پا ، غزال و سازه جادويي ، به علت غيراستاندارد بودن توقيف و جمع آوري کردند.

وي گفت: طبق استاندارد ملي مربوط به اسباب بازي ها ، به شماره 6204 و 8267 ، يک اسباب بازي استاندارد بايد از نظر فيزيکي لبه و نوک تيز نداشته باشد.

بيات با اشاره به اين که مواد بکار رفته در اسباب بازي ها نبايد براي سلامت کودک خطرآفرين باشد، افزود: توجه به نشانه گذاري ، گروه سني مشخص شده و نشان استاندارد از جانب مصرف کنندگان ضروري است. 

وي در پايان يادآور شد: کارشناسان اين اداره کل ، سالانه نسبت به نمونه برداري و آزمون اسباب بازي هاي موجود در بازار ، در قالب طرح طاها اقدام کرده و در صورت رد نتيجه آزمون آن ، اسباب بازي هاي غيراستاندارد را جمع آوري مي کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.