سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت تورهای گردشگری ارزان‌قیمت در تهران

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برگزاری تورهای یک روزه تهران گردی و تورهای ارزان قیمت باید تقویت شود و کیفیت این تورها از نظر محتوایی بالا برود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ "امین عارف‌نیا"، مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در نشست تخصصی مدیران روابط عمومی اماکن گردشگری، حوزه‌ها و مراکز اقامتی استان تهران گفت: شهر تهران به لحاظ پایتخت بودن موقعیت سیاسی و اداری خاصی دارد و جزء شهرهای نادر جهان به شمار می‌رود.   
 
وی افزود: از آنجا که مرکز و محور همه اقدامات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در تهران متمرکز شده بعد فرهنگی، تاریخی و جاذبه‌های  گردشگری تهران به ویژه در دهه‌های اخیر مورد غفلت جدی قرار گرفته و کمتر به آن توجه شده است.

عارف نیا  تصریح کرد: اکثر هموطنان‌ ما تهران در ذهنشان شهری شلوغ، با خیابان‌های پر از اتومبیل و پر ترافیک، پرتردد و هوای آلوده است در حالی که سکه تصویر تهران روی دیگری هم دارد اگر چه مدت‌هاست که بر اثر غفلت خود ما این روی تهران پنهان شده است .   
 
مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: وضعیت گردشگری تهران بسیار ویژه بوده و ارزشهای نهفته در دل این شهر از قدمت بسیار بالایی برخوردار است.   ‌
 
اگر نقاط جذاب تهران را فهرست بندی کنیم بی‌شک برای دیدن همه آنها به هفته‌ها زمان نیاز داریم و این سرمایه عظیمی است که در دل تهران نهفته بوده  و وظیفه داریم آن را بیدار و در معرض دید همشهریان عزیزمان قرار دهیم.   
 
وی افزود: از نظر سابقه و قدمت در تهران  مکانهایی داریم که با هر ذائقه‌ای سازگار است.   
 
عارف نیا تصریح کرد: تهران در گردشگری اماکن تاریخی، گردشگری طبیعت، گردشگری ورزشی، و گردشگری سلامت دارای ظرفیت بالایی است.   
 
مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر با همت شهرداری تهران تشویق‌هایی برای مردم در زمینه تورهای تهران گردی صورت گرفته که با رشد قابل توجهی در این زمینه روبروست.   
 
وی افزود: همکاران ما در روابط عمومی‌های کاخ موزه‌ها و اماکن دیدنی تهران باحداکثر ظرفیت خود آماده میزبانی از هموطنانمان در روزهای آغازین سال جدید است.   
 
عارف نیا تصریح کرد: به نظر می‌رسد یکی از راههای تشویق و ترغیب هموطنان برای سفر به تهران در ایام نوروز ارائه تسهیلات و امتیازهایی به گردشگران سایر شهرها که دراین زمینه اداره کل میراث فرهنگی تهران تمهیداتی اندیشیده شده است.   
 
وی ادامه داد: برگزاری تورهای یک روزه تهران گردی و تورهای ارزان قیمت از سوی شهرداری و از سوی اداره کل میراث و آژانسهای مسافرتی زیر نظر معاونت گردشگری باید تقویت شود و کیفیت این تورهای به لحاظ محتوایی و امکانات رفاهی بالا می رود.   
 
انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.