سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات:

ساخت ضریح حبیب بن مظاهر(ع) در مراحل پایانی قرار دارد

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ضریح حبیب بن مظاهر(ع) با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از ستاد بازسازی عتبات عالیات، شوشتری در جلسه بررسی وضعیت ضریح حبیب بن مظاهر(ع) که با حضور، معاونان ستاد مرکز، رئیس ستاد استان البرز، معاونین و استاندار این استان در مصلی شهرکرج برگزار شد گفت: تلاش‌های دست اندرکاران ساخت این ضریح چشمگیر و قابل توجه است و امیدواریم که این اثر ارزشمند که یکی از 2 ضریح در دست اقدام ستاد است به زودی به ثمر برسد و آماده نصب شود.
قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: ستاد تاکنون پروژه‌های متعددی را در حوزه‌های مرمتی، خدماتی، هنری، صنعتی و عمرانی در اعتاب مقدسه اجرا کرده است که بخش عمده آنها از طریق نذورات مردمی تأمین شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون محور اصلی فعالیت‌های ستاد پروژه‌های توسعه‌ای است گفت: طرح توسعه حرم مطهر علوی با 118 هزار متر مربع زیر بنا در بخش زیارتی و 100هزار متر مربع در بخش غیر زیارتی از جمله این طرح‌ها است که ستاد استان البرز تامین منابع ساخت کتابخانه این طرح را متعهد شده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام حسینی رییس ستاد استان البرز نیز در سخنانی اظهار داشت: روند ساخت این ضریح تاکنون بسیار مناسب بوده و مردم دوستدار اهل بیت(ع) این استان مشارکت ویژه ای در این طرح داشته اند.

سپس طاهری استاندار البرز در سخنانی ضمن برجسته خواندن توفیق خدمت به ائمه معصوم و تشکر از مردم این استان یادآور شد: تلاش‌هایی که کارکنان ستاد این استان در خصوص ساخت ضریح حبیب بن مظاهر(ع) انجام داده‌اند بسیار ارزنده، معنوی و درخور تقدیر است.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم این استان به هر طریقی که می‌توانند این ستاد را در تأمین تعهدات در زمینه ساخت کتابخانه حرم مطهر علوی یاری کنند.

در ابتدای این نشست نیز مدیر پروژه ساخت حبیب بن مظاهر در گزارشی از فرآیند اجرای این طرح اظهار داشت: با توجه به وضعیت پیشرفت بخش‌های مختلف که غالباً بالای 90 درصد است به مراحل پایانی کار نزدیک شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این طرح از منابع نذورات و هدایای مردمی بوده گفت: وزن طلا و نقره مصرف شده در این طرح به ترتیب 5 و یک‌هزار کیلوگرم است و تاکنون بیش از 3 میلیارد و 750 میلیون تومان صرف ساخت این ضریح شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساخت ، ضریح ، مظاهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.