سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتیجه قطعی آرا؛

96.6 درصد از مشارکت کنندگان در همه پرسی به الحاق کریمه به روسیه "آری" گفتند

کمیته پارلمانی شبه جزیره کریمه از رای 96.6 درصدی ساکنان این منطقه به طرح الحاق به روسیه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه روسیاالیوم: رئیس کمیته پارلمانی شبه جزیره کریمه در کنفقرانسی مطبوعاتی از رای 96.6 درصدی ساکنان این منطقه به طرح الحاق به روسیه خبر داد.

در همین حال "سرگئی آکسیونوف"، نخست وزیر جدایی طلب کریمه، در پایان همه پرسی که با پیروزی گسترده طرفداران روسیه همراه شد، در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی تویتر اعلام کرد کریمه روز دوشنبه به طور رسمی الحاق خود را به روسیه خواستار خواهد شد.

آکسیونوف اعلام کرد "پارلمان کریمه روز دوشنبه برای تصویب نامزدی رسمی به منظور الحاق به فدراسیون روسیه نشست فوق العاده ای تشکیل خواهد داد".

همچنین یک روز پس از اینکه رأی‌دهندگان در منطقه کریمه در همه‌پرسی انجام شده رأی به الحاق کریمه به روسیه دادند ، امروز دوشنبه قرار است تا وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم آیند تا مسئولان روسیه را مورد تحریم قرار دهند.

دیپلماتهای اتحادیه اروپا تا ساعات پایانی روز گذشته در تلاش بودند تا لیستی از افرادی از کریمه و روسیه را که باید مورد تحریم قرار گیرند و ممنوعیت‌های مسافرتی علیه آنان اعمال شده  و همچنین دارایی‌هایشان به سبب آنچه اتحادیه اروپا تهدید تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و استقلال کریمه می‌نامند مسدود گردد، تهیه کنند.

با این وجود  "الیاس اوماخانوف" نایب رئیس سنای روسیه اعلام کرد اعضای پارلمان این کشور در سریع ترین زمان ممکن همه اقدامات قانونی لازم را به منظور الحاق به فدراسیون روسیه انجام خواهند داد.

شب گذشته هم "ولادیمیر پوتین" در تماسی تلفنی با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است:همه پرسی در شبه جزیره کریمه به طور کامل  موافق با اصول قوانین بین المللی است.

همچنین "باراک اوباما" به "ولادیمیر پوتین" هشدار داد واشنگتن و متحدانش هرگز نتیجه همه پرسی در شبه جزیره کریمه را به رسمیت نخواهد نشناخت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.