سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نماینگان صورت گرفت؛

حکم جدید بهارستان در مورد مدیر عاملان بدهکار مالیاتی

با موافقت نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور مکلف شد، اسامی مدیران عامل موسسات و شرکت‌هایی که بدهی مالیاتی دارند، به همراه مشخصات آن‌ها به اداره ثبت شرکت ها اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه و در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بند 49 این لایحه را بررسی و تصویب کردند

بر این اساس متن زیر به عنوان تبصره 3 و 4 به ماده 186 قانون ابلاغ می‍‌‌شود: تبصره 3: سازمان امور مالیات کشور موظف است اسامی مدیران عامل موسسات و شرکت‌هایی که بدهی‌های مالیاتی اعم از مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده دارند، و همچنین اسامی هریک از مدیران و اعضای هیات مدیره موسسات و شرکت‌ها که به علت صدور اسناد مبتنی بر انجام معاملات غیر واقعی در نظام اقتصادی از جمله امور مالی و مالیاتی کشور محکومیت قطعی یافته‌اند را به همراه  آنان به اداره ثبت شرکت ها اعلام کنند.

اداره مذکور موظف است ثبت شرکت یا موسسه به نام این اشخاص و همچنین ثبت هویت آن‌ها در هیات مدیره آن شرکت و سایر شرکت‌ها و موسسات را برای بدهکاران مالیاتی منوط به تعیین تکلیف و اخذ مفاصا حساب مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور کند.

در تخلف صدور اسناد مبتنی قر انجام معاملات غیر واقعی مندرج این ماده نیز اداره ثبت شرکت‌ها موظف است با کسب نظر مراجع غذایی از انجام ثبت شرکت یا موسسه به نام اشخاص یاد شده و همچنین ثبت عضویت آ‌نها در هئیت مدیره آن شرکت و سایر شرکت‌ها و موسسات تا سه سال خودداری کند.

تبصره 4: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است فهرست اشخاص حقوقی را که طی 5 سال فاقد فعالیت تلقی می‌شود به سازمان ثبت و املاک کشور اعلام کنند. سازمان مذکور مکلف است از تاریخ اعلام سازمان امور مالیاتی کشور ثبت هر مورد در مورد این اشخاص را منوط به اخذ مفاصا حساب مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.