سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی "آجیل"، پرخوری شما را کاهش می‌دهد

مطالعه بزرگی روی زنان در سال 1996 انجام شد که نشان داد در زنانی که بیشتر از 4 بار در هفته آجیل می‌خورند، مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی 40 تا 60 درصد کمتر است. مطالعه روی مردان نیز نتیجه مشابهی داشت.

گیتی بهدادی پور، کارشناس تغذیه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تحقیقات نشان داده است، افرادی که آجیل بیشتری مصرف می‌کنند، قلب سالم‌تری دارند. آجیل از جمله بهترین منابع گیاهی پروتیئن است. همچنین منبع فیبر، آهن و منیزیم و آنتی اکسیدان‌هایی همچون ویتامین آ و روی است.

وی افزود: آجیل،غنی از چربی‌های مفید از جمله امگا3 است که کلسترول مضر خون را پایین می‌آورد. بیشتر چربی‌های موجود در آجیل از نوع غیراشباع مفید بوده و درصد چربی‌های اشباع در آن بسیار کم است.

بهدادی پور تصریح کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2003 اعلام کرد که مصرف 45 گرم آجیل در روز به حرکت رژیم کم چربی- کم کلسترول، می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را بکاهد.
همچنین اعلام کرد که از میان انواع آجیل، بادام، فندوق، پسته و گردو در هر 50 گرم حاوی 45 گرم چربی اشباع(چربی مضر) هستند و آجیل، مفید برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی تلقی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از میان انواع آجیل، گردو منبع بسیار غنی امگا3 است که در بهبود عملکرد قلب و عروق و تنظیم چربی خون و موثر است.
در افرادی که نمی‌توانند ماهی مصرف کنند، خوردن گردو می‌تواند جایگزین مناسبی برای آنان به منظور تامین امگا3 باشد.

بهدادی‌پور اذغان داشت: از طرفی نباید فراموش کرد که آجیل بسیار پرکالری است.زیرا یک ماده غذایی چرب محسوب می‌شود و مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به اضافه وزن و چاقی شود.
البته می‌توان گفت که آجیل خاصیت سیرکنندگی زیادی دارد و می‌تواند جلوی پرخوری غذاهای دیگر را بگیرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.