سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا تحریم روسیه را بررسی می‌کند

وزرای خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا امروز در بروکسل گرد هم آمده‌اند تا تحریم علیه روسیه را بررسی کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روز پس از اینکه رأی‌دهندگان در منطقه کریمه در همه‌پرسی انجام شده رأی به انضمام کریمه به روسیه دادند ، امروز دوشنبه قرار است تا وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم آیند تا مسئولان روسیه را مورد تحریم قرار دهند.

دیپلماتهای اتحادیه اروپا تا ساعات پایانی روز گذشته در تلاش بودند تا لیستی از افرادی از کریمه و روسیه را که باید مورد تحریم قرار گیرند و ممنوعیت‌های مسافرتی علیه آنان اعمال شده  و همچنین دارایی‌هایشان به سبب آنچه اتحادیه اروپا تهدید تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و استقلال کریمه می‌نامند مسدود گردد، تهیه کنند.

دیپلماتها می‌گویند که لیست اولیه شامل نام 120 تا 130 تن از افراد می‌شود که درمیان آنها شخصیت‌های رده بالایی از سازمانهای نظامی و سیاسی روسیه را شامل می‌شود که البته ممکن است تا قبل از آنکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصمیم نهایی را در این زمینه  بگیرند، به ده‌ها تن کاهش یابد.

همچنین انتظار می‌رود که وزرای اتحادیه اروپا نشستی که قرار بود میان اتحادیه اروپا و روسیه در سوچی روسیه در ماه ژوئن برگزار گردد را لغو نمایند.

شایان ذکر است که نتیجه همه‌پرسی که روز گذشته در کریمه برگزار گردید باعث خشم شدید کشورهای غربی گردید و در بیانیه‌ای که اتحادیه اروپا روز گذشته آن را منتشر کرد، این همه‌پرسی را غیر قانونی اعلام کرد و گفت که نتیجه آن را نمی‌پذیرد.

وزیر خارجه هلند "فرانس تیمرمانس" شب گذشته در بروکسل اعلام کرد : واضح است که رفتار روسیه تا الان کاملا غیر قابل پذیرش می‌باشد .

وی گفت : تحریم هایی که اتحادیه اروپا روز دوشنبه آن را علیه روسیه اعمال خواهد کرد نسبتا محدود می‌باشد ؛ اما ممکن است که این تحریم‌ها در نشست بعدی اتحادیه اروپا افزایش یابد.

وی همچنین گفت : من تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا از تحریمها جلوگیری نمایم ؛ چراکه معتقدم اگر ما اقدام به تحریم کنیم ، همگی ضرر خواهیم کرد ؛ اما تنها کسی که می‌تواند مانع این تحریمها گردد روسیه است.

وزیر خارجه آلمان نیز اعلام کرد : مسکو راه‌هایی را که آلمان برای خروج از بحران پیشنهاد می‌دهد نمی‌پذیرد.

فرانک والتر اشتاین مایر در گفتگو با شبکه "ZDF" آلمان گفت " از این رو ما دوشنبه تصمیماتی را که موضع ما را دربرابر این کار نشان دهد ، اتخاذ می‌نماییم."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.