سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تيموشنکو خواستار برخورد جدی کشورهای غربی با روسيه شد

نخست وزیر سابق اوکراین روز یکشنبه از قدرت های غربی خواست موضع واحد و سختگیرانه ای علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در بحران کریمه اتخاذ کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه از برلین، "یولیا تیموشنکو " روز یکشنبه از قدرت های غربی خواست موضع واحد و سختگیرانه ای علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در بحران کریمه اتخاذ کنند.

تیموشنکو در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی «تاگ اشپیگل» گفت:«تلاش خشونت آمیز برای کسب قدرت در رابطه با اوکراین نه تنها خطری برای کشور اوکراین به شمار می رود بلکه سایر بخش‌های شرق اروپا را نیز در معرض خطر قرار می دهد.» 

وی در ادامه گفت‌:«اگر پوتین بعد از ضمیمه کردن کریمه، حمله به کشور ما را ادامه دهد، من از رهبران کشورهای جهان دموکراتیک خواهم خواست برای متوقف کردن روسیه از قویترین اقدامات ممکن استفاده کنند.»

تیموشنکو گفت کشورهای غربی تحت هیچ شرایطی نباید نتیجه همه پرسی روز یکشنبه را درباره جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه بپذیرند.

وی افزود‌:«این امر، اتفاقی بی سابقه در تاریخ اخیر است. روش هایی که روسیه در کریمه استفاده کرده است از نظر بسیاری از مردم غرب، امری غیرممکن تلقی می شد.»

تیموشنکو که از رهبران «انقلاب نارنجی» طرفدار غرب در سال 2004 میلادی بود از اوایل این ماه برای درمان درد در ناحیه کمر در بیماستانی در شهر برلین تحت مداوا قرار گرفته است. 

این سیاستمدار 53 ساله روز 23 فوریه و در شرایطی که چهار سال از دوره حبس هفت ساله وی باقی مانده بود از زندان آزاد شد. وی به سوء استفاده از قدرت متهم بود ولی همواره این اتهام را رد کرده است. 

روز گذشته "میخائیل خودورکوفسکی" تاجر نفتی سابق روسیه و از منتقدان پوتین که یک دهه را در زندان سپری کرده است از تیموشنکو در برلین عیادت کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.