سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

برندسازي مشترك منطقه شمالغرب در گردشگري از طريق همگرايي چهار استان همجوار

مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همگرايي چهار استان همجوار آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، زنجان و اردبيل مي تواند به ايجاد يك برند ويژه مشترك براي منطقه شمالغرب كشور در گردشگري منجر شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، يحيي رحمتي در اين جلسه مشترك اظهار کرد: اين همكاري مشترك در شمالغرب تمرين و آزمايشي براي فعاليت در سطح وسيع كشوري مي تواند باشد كه منجر به توليد برندي كشوري در گردشگري شود.

وي گفت: در مديريت گردشگري اگر بتوانيم گردشگران منطقه خودمان را كه فرهنگ مشترك فراوان داشته و هزينه جذبشان بسيار پايين است، جذب كنيم در جلب رضايت و علاقه گردشگران خارجي نيز موفق خواهيم بود.

رحمتي گردشگري را يكي از راه هاي توازن درآمد منطقه اي خواند و گفت: گردشگري بر اساس مازاد و سرريز درآمد خانواده اتفاق مي افتد كه گردش مالي از طريق گردشگري مي تواند راه حل مناسبي در توازن منطقه اي درآمد باشد.

وي با تاكيد بر اينكه بايد برخي اصطلاحات غلط در فرهنگ مديريتي گردشگري حذف شود، اظهار داشت: گردشگر مهمان نيست، بلكه مشتري است و بايد دقت داشت كه با توجه به مساله اقتصادي گردشگري، حرمت مشتري نيز بالاتر از مهمان است و بايد براي جلب رضايتش و ارائه خدمات بيشتر تلاش كرد.

مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربايجان غربي نيز با اشاره به ويژگي هاي همجواري استان ها در گردشگري اظهار داشت: گردشگر وقتي داخل كشور و منطقه شروع به حركت مي كند جاذبه هاي گردشگري را در داخل مرزهاي سياسي يك استان نمي بيند بلكه پكيجي تهيه كرده و بر اساس آن حركت مي كند در حالي كه ما دور اين جاذبه ها خط كشيده ايم و سعي كرده ايم آن را براي خود كنيم.

مظفر عباس زاده خاطرنشان كرد: با اين همكاري هاي مشترك مي توانيم از حُسن همجواري چهار استان بهره جسته و در نقشه هاي معرفي هر استان، سه استان همجوار ديگر را نيز با درج هاله اي از نقشه اش و معرفي مثلا نخستين جاذبه هاي گردشگري ورودي به آنها مدنظر قرار دهيم.

وي ضمن اظهار اميدواري در خصوص ثمرات مثبت اين همگرايي، يادآور شد: هرچند گردشگري محور اصلي اين تفاهم نامه همكاري مشترك چهار استان است اما نبايد از حوزه هاي مهم صنايع دستي و ميراث فرهنگي نيز در اين همكاري غافل شد.

عباس زاده با بيان اينكه نبايد از يافته هاي جديد يكديگر در اين حوزه ها بي خبر باشيم، برپايي ورك شاپ ها و كارگاه هاي مشترك به صورت دوره اي و فصلي در اين چهار استان را در تداوم همكاري هاي مشترك موثر خواند.

مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبيل نيز در اين نشست، اين همكاري چهار جانبه را مولود جديدي خواند كه با تداوم مي تواند منجر به رونق گردشگري استان هاي هاي شمالغرب كشور شود.

يحيي نقي زاده با بيان اينكه اين ايده فعاليت مشترك خوشبختانه از سوي استانداران چهار استان نيز مورد توجه و حمايت قرار گرفته است، خواستار استفاده از اين ظرفيت شد و افزود: بايد اهداف و منافع استراتژيك منطقه را مدنظر قرار داده و به تعريف راه هاي مشترك دسترسي در گردشگري و تعريف مقاصد براي بازارهاي خارجي دست يابيم.

وي با بيان اينكه پنج اثر ثبت جهاني شده كشورمان از اين چهار استان است، اظهار داشت: اين منطقه هم در تجارت، هم زمينه اقوام و اديان و ابنيه تاريخي داشته هاي فراواني دارد كه اين پنج اثر معرف آنها در جهان هستند و با تكيه بر آنها مي توان گردشگري منطقه را بيش از پيش توسعه داد./س
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: برند ، سازی ، مشترک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.