سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار/

هافینگتون پست: موضع گیری خصمانه آمریكا و اسرائیل علیه ایران بخشی از پروژه "اسلام هراسی" و "ایران هراسی"

هافینگتون پست در مقاله‌ای(در سال 92) با انتقاد از معیارها و خط مشی دوگانه "باراك اوباما" رییس جمهور آمریكا و دولت وی در مورد حق انرژی هسته‌ای در مورد سایر كشورهای جهان معتقد است كه تلاش های رژیم صهیونیستی و لابی آن رژیم سبب شده تا اوباما در قبال برنامه هسته ای كشورمان موضعی خصمانه در پیش گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  هافینگتون پست، "ام جی روزنبرگ" در مقاله خود تحت عنوان تحت عنوان "تنها انرژی هسته ای كشورهای مسلمان دولت آمریكا را می‌ترساند" این موضع گیری را بخشی از سیاست "اسلام هراسی" و "ایران هراسی" تقویت شده از سوی رژیم صهیونیستی و همراه با تحریك دولت آمریكا به همراهی با آن رژیم می‌داند. 

وی با انتقاد از موضع دوگانه اوباما در قبال دارا بودن حق استفاده از انرژی هسته ای توسط سایر كشورها و جهت گیری خصمانه دولت آمریكا در قبال برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران می‌نویسد: "دولت اوباما، كنگره و رسانه های آمریكایی در نهایت نگرانی خود را نسبت به احتمال وجود تهدید از سوی دولت كره شمالی علیه آمریكایی ها نشان دادند.  پنتاگون اظهار داشت كه سامانه دفاع ضد موشكی خود را برای مقابله با تهدید حمله احتمالی هسته ای از سوی دولت كره شمالی در "گوام" مستقر كرده است. همچنین دولت آمریكا با انتشار بیانیه ای مدعی شد كه كره شمالی نسبت به هزینه های سنگین آغاز حمله ای هسته ای آگاه است. پس از آن در روز سه شنبه پیونگ یانگ اظهار داشت كه فعالیت غنی سازی اورانیوم خود را بار دیگر از سر گرفته است و ساخت سلاح های هسته ای را افزایش خواهد داد. سپس كره شمالی اظهار داشت كه دیگر به معاهده صلح منعقد شده در سال 1953 میلادی  با كره جنوبی پس از پایان جنگ دو كره متعهد نخواهد بود و در نهایت سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. تمام این موارد می تواند علت اصلی نگرانی شدید دولت آمریكا از كره شمالی باشد، كشوری كه دارای بیش از 10 كلاهك هسته ای است. با این حال عكس العمل اوباما نسبت به این موضوع همراه با آرامش و خونسردی بوده است. شاید چنین آرامشی از سوی یك سیاستمدار قابل تحسین باشد اما از سوی دیگر رفتار متناقض اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران را می بینیم، كشوری كه سلاح هسته ای در اختیار ندارد اما با واكنش تند اوباما مواجه شده است. اوباما بارها و بارها ایران را تهدید به حمله نظامی كرده است در حالی كه در مقابل با كره شمالی كه دارای سلاح هسته ای است با خونسردی رفتار می كند. اوباما در حالی این موضع متناقض را اتخاذ كرده است كه بیش از 30 هزار نفر از كاركنان نظامی زن و مرد آمریكایی در كره جنوبی مستقر هستند." 

نویسنده در ادامه افشاگری خود در مورد رفتار متناقض دولتمردان و دیپلمات های آمریكایی در قبال برنامه هسته ای كشورمان می افزاید "جی كارنی" سخنگوی كاخ سفید اخیرا در مورد تنش ایجاد شده در كره شمالی مدعی شد كه اولویت آمریكا "خلع سلاح هسته ای" شبه جزیره كره است. همچنین یكی از مقامات كاخ سفید در مصاحبه با روزنامه "نیویورك تایمز" اظهار داشت كه بر این باور است كه رهبر كره شمالی "خردمندانه" عمل می كند و دست به اقدامی خطرناك نخواهد زد. نكته جالب توجه اینجاست كه چگونه از دید آمریكایی ها كره شمالی به احتمال زیاد انتخابی منطقی را مدنظر قرار خواهد داد در حالی كه آنان در مورد جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته ای آن كشور خط مشی متفاوتی را در پیش گرفته و آن كشور را متهم می كنند كه برنامه هسته ای اش ماهیت نظامی دارد (؟!)" 

وی در ادامه با اشاره به كارشكنی های لابی رژیم صهیونیستی در مورد مذاكرات هسته ای كشورمان و اجرای پروژه "ایران هراسی" از سوی آنان می افزاید "رژیم صهیونیستی و لابی آن رژیم پروژه "ایران هراسی" را در پیش گرفته اند. در واقع، اگر فشار رژیم صهیونیستی بر محافل آمریكایی نبود احتمالا آمریكا متوجه می شد كه كره شمالی دارنده سلاح هسته ای می تواند تهدیدی علیه آن كشور باشد و در مقابل ایرانی كه سلاح هسته ای در اختیار ندارد و برنامه هسته ای صلح آمیز را دنبال می كند تهدید قلمداد نمی شود. علت اصلی تفاوت موضع گیری دولت اوباما در قبال برنامه هسته ای كشورهای مختلف را می توان به وجود یا عدم وجود لابی دانست. نكته اصلی آنست كه در مورد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران این لابی رژیم صهیونیستی است كه هراس افكنی می كند. جهان خواستار تعامل با ایران است اما "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است كه گفتگو با ایران "شیعه" امكان پذیر نیست. در واقع این سیاست اسلام هراسی است كه بر دیدگاه دولت آمریكا در مورد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران سایه افكنده است." 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.