سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صورت قطع گاز روسیه کشورهای اروپایی مدت زیادی دوام نخواهند داشت

روزنامه روسی زبان "موسکوفسکی کمسومولیتس" نوشت : اروپا در حال بررسی پیامدهای قطع واردات گاز از روسیه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری "لبنان 24" به نقل از روزنامه روسی زبان "موسکوفسکی کمسومولیتس"  نوشت : اروپا در حالبررسی پیامدهای قطع واردات گاز از روسیه است.

این روزنامه روسی زبان نوشت : کارشناسان انگلیسی به این نتیجه رسیده‌اندکه کشورهای اروپایی در صورتی که واردات گاز روسیه به آن قطع گردد ، مدت زمان زیادینمی توانند دوام بیاورند.

این روزنامه سپس می‌نویسد : احتمال اول این است که روسیه اقدام به قطع گاز صادراتی خود به اروپا کند ، درحالیکه احتمال دوم این است که مشکلاتی در واردات گاز روسیه به اروپا که از طریق اوکراین انجام می‌پذیرد صورت گیرد.

این روزنامه سپس می‌نویسد : کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که به منظور کاهش وابستگی به گاز روسیه ، ظرفیت شبکه گاز رسانی به اروپا افزایش یابد و خط لولهگسترده‌ای برای انتقال گاز طبیعی از نروژ و هلند به باقی کشورهای اروپایی کشیده شود ؛ هرچند که خود می‌دانند این پروژه‌ها چه هزینه سنگینی دارد.

شایان ذکر است که گاز طبیعی روسیه یک چهارم نیاز کشورهای اروپایی بهسوخت را برطرف می‌کند و کشورهای شمال آفریقا و روسیه بزرگترین صادرکنندگان گاز بهاتحادیه اروپا هستند.اخیرا برخی از سیاستمداران اروپایی در سایه بالاگرفتن بحران اوکراین پیشنهاد داده بودند که گاز طبیعی روسیه کنار گذاشته شود و منابع انرژی اروپا به زغالسنگ و یا گاز مایع آمریکا مبدل گردد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کشور ، اروپایی ، صورت ، قطع ، گاز ، روسیه ، دوام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.